خبرهای داغ:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری بیان داشت:فقدان مدیریت واحد و یکپارچه در حوزه رسیدگی و حل مشکلات رودخانه‌های قزوین باعث شد تا خسارات ناشی از سیلاب فروردین ماه سال جاری در استان تشدید شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۰۵۱
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی از رودخانه‌های استان قزوین مشخص شد که عمده دلایل تشدید خسارات ناشی از سیلاب اوایل سال جاری به خاطر مشکلات مدیریتی بوده است.


قدرت الله مهدیخانی با بیان اینکه ۲۸ نشست کمیته بحران با حضور کارشناسان مجرب از ابتدای سال جاری تاکنون تشکیل شده است، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داد که در نقاط پرخطر استان از نظر وقوع سیلاب با مشکل عمده مدیریتی رو به رو هستیم.


وی در تشریح این مشکلات مدیریتی، گفت: مداخلات در بستر رودخانه، رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها، احداث سازه‌ها در نزدیکی نقاط پرخطر سیلاب، بی‌توجهی به پهنه‌بندی خطر در توسعه عمرانی شهرها، فقدان لایروبی در سطح رودخانه‌های استان و اجرای نامناسب دیواره حفاظتی در مسیل‌ها از عمده مواردی است که باعث تشدید خسارات سیل در استان می‌شود.


مهدیخانی به پاک شدن مسیر رودخانه شهرک مهرگان قزوین اشاره کرد و گفت: به علت ساخت و سازهای غیر کارشناسی در برخی از نقاط مسکن مهر این ناحیه شاهد پاک شدن مسیرهای رودخانه هستیم که مشکلات جدی را در آینده به دنبال خواهد داشت.


مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطر نشان کرد: از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق شهرستان بویین زهرا و لایروبی نکردن رودخانه ملاعلی در جاده قدیم قزوین - رشت از دیگر مشکلات مدیریتی در حوزه رودخانه‌های استان قزوین است.


استان قزوین دارای ۱۸۷ رشته رودخانه است که از این میان ۴۱ رشته رودخانه از داخل شهرها عبور می‌کند.


سیل فروردین ماه سال جاری به ۱۷ شهر و ۲۳۰ روستای استان قزوین آسیب زد و در مجموع ۱۹ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها