خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:

چهار سال گذشته ۶۰۰ وقف جدید در استان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: چهار سال گذشته ۶۰۰ وقف جدید در استان ثبت و شناسایی شد.
کد خبر: ۹۱۸۶۹۹۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با بیان اینکه در فرآیند سنددار کردن روستاهای موقوفه، اولویت با روستاهای ۶ دانگ وقفی خواهد بود، افزود: طی ۲ ماه گذشته برای ۶ دانگ یک روستا در شهرستان خوی سند مالکیت صادر شده که ارزش اراضی موقوفه آن ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه سنددار کردن موقوفه‌ها اولین و مهمترین گام در راستای حفظ حقوق موقوفه است، اظهار داشت: طی ۸۰ سال گذشته از ۳۷ هزار رقبه و موقوفه آذربایجان‌غربی تنها پنج هزار و ۵۰۰ وقف سنددار شده اما در اقدامی مهم طی چهار سال اخیر ۱۸ هزار سند مالکیت برای رقبه‌های موقوفه‌های این استان صادر شده‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه سالانه سه هزار وقف جدید به موقوفه‌های کشور اضافه می‌شود، ادامه داد: در چهار سال گذشته ۶۰۰ وقف جدید و امسال نیز ۶۵ وقف جدید در این استان شناسایی و ثبت شده‌ است.

حجت‌الاسلام جوانبخت اضافه کرد: از مجموع ۵۷۰ میلیارد ریال درآمد موقوفه‌های آذربایجان‌غربی در سال جاری بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال برای حل مشکلات مردم در بخش‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، دینی و مذهبی هزینه شده‌است.

وی افزود: همچنین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح این استان و ۳۳ میلیارد ریال نیز از اشخاص حقیقی بابت اجاره اماکن و اراضی وقفی طلب دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار