خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گام دوم انقلاب یکی از اعجازهای رهبری است، گفت: لازمه پیروزی در گام دوم انقلاب نترسیدن، امیدواری و مجاهدت است.
کد خبر: ۹۱۸۶۹۵۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

انقلاب عاشورا، تنها انقلابی که گام اول و دوم آن پیروز شد/ لازمه گام دوم انقلاب نترسیدن، امیدواری و مجاهدت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در پنجمین گردهمایی فرماندهان پایگاه‌ها با عنوان بنیان مرصوص که با حضور مسئولین ناحیه، فرماندهان حوزه و پایگاه‌ها در سالن اجتماعات کانون بسیج برگزار شد، اظهار داشت: اگر سه اصل در گام دوم انقلاب حاکم باشد به طور قطع زودتر از گام اول به پیروزی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در گام اول به لطف الهی و مردم پیروزی‌های چشمگیری داشتیم، گفت: پیروزی انقلاب، تثبیت نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم، راهیان نور، راهیان کربلا و این اربعین جهانی، نهضت بیداری اسلامی و تمام پیشرفت‌هایی که مردم، امت و نظام ما به دست آورده پیروزی‌های گام اول است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در گام دوم کار سخت‌تر، جدی‌تر و پرمشقت‌تر از گام اول و همه انقلاب‌ها است، ابراز داشت: انقلاب اول، انقلاب پیامبر اکرم(ص) است که در گام اول به پیروزی ویژه دست یافت و شاهد آن سوره «نصر» است و این سوره بیان کننده این است که پیغمبر(ص) در گام اول پیروز شد و در گام دوم با پیروزی مواجه نشد و آیه ۵۴ سوره مائده شاهد این قضیه است که ادامه انقلاب پیامبر(ص) به دست دشمنان افتاد.

وی با بیان اینکه انقلاب دوم، انقلاب امام حسین(ع) است، بیان کرد: همه تاریخ نویسان اذعان دارند تنها انقلابی که گام اول و دوم آن پیروز شده انقلاب عاشورا است.

ماندگاری افزود: گام اول انقلاب امام حسین(ع) تا عصر عاشورا است و پیروزی و شکست در جنگ به کشته شدن با نشدن نیست؛ عاشورا به همه عالم اثبات کرد که خون بر شمشیر پیروز شد

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب عاشورا، حرکت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود که به پیروزی رسید و یزید به غلط کردن افتاد، بنابراین تنها انقلابی که پیروز شده انقلاب عاشورا است.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص انقلاب سوم، انقلاب مشروطه یادآور شد: این انقلاب در گام اول پیروز شد و هدف این انقلاب آن بود که سلطنت مطلقه را به سلطنت مشروطه تبدیل کنند و قانون اساسی تدوین شد، مجلس شورا شکل گرفت و جمع علمای ناظر بر قوانین مجلس شکل گرفت، اما در گام دوم قرار بود مشروطه تبدیل به مشروعه شود که موفق نشد و فردی که منادی مشروعه بود شیخ فضل الله نوری بود که به دار آویخته شد.

وی تصریح کرد: از گام دوم انقلاب مشروطه، سلطنت پهلوی بیرون آمد که همه ما تصدیق می‌کنیم که انقلاب مشروطه در گام دوم شکست خورد.

ماندگاری افزود: انقلاب اسلامی ایران وارث این همه تجربه است و بر اساس این تجربیات است که دو مورد آن ناموفق بود و یکی موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ما سه اصل قرآنی را برای گام دوم انقلاب داریم، خاطرنشان کرد: این سه اصل در گام اول نیز هست و به اندازه‌ای که در گام دوم کاربرد دارد شاید در گام اول خیلی کاربرد نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انقلاب، در گام اول موتورش سالم است و امام(ره) اشاره‌ای کرد و مردم آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند؛ جنگ را اداره کردند و بسیاری از اتفاقات دیگر افتاد اما امروز ۴۰  سال گذشته و به طور طبیعی در مرحله دوم خرج دارد و خرجش از مرحله اول بیشتر است و برای این است که رهبری بسیار تأکید دارند.

وی گفت: گام دوم انقلاب یکی از اعجازهای رهبری است چراکه امروز بعد از ۴۰  سال نه قوه مجریه، نه قوه مقننه و نه قوه قضائیه و سایر نهادها و سازمان‌ها آن گونه که رهبری می‌خواهند در تراز انقلاب نیستند.

ماندگاری با اشاره به این سه اصل گفت: اصل اول نترسیدن است؛ در انقلاب اگر در درگیری جبهه حق و باطل ترسیدید، باختید و امروز امام(ره) بهتر تطبیق شیطان را بیان کرده‌اند اینکه «شیطان بزرگ آمریکاست».

وی در ادامه در خصوص اینکه آمریکا می‌خواهد ما را بترساند، افزود: آمریکا می‌خواهد ما را از سه چیز بترساند اول کمی عدد، بنابراین نترسید چون خدا این عدد کم را جبران می‌کند، خدا ابهت شما را در دل دشمن می‌اندازد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: دوم ترس از تهدیدات که اگر ما با خدا باشیم به طور قطع قله را فتح خواهیم کرد و مشکلات حل است و سوم ترس از انجام تکلیف است.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب نترسیدن لازم دارد، افزود: اولین اصل گام دوم انقلاب نترسیدن است و تکلیف نیروهای سپاهی و روحانیت ساده‌زیستی است. 

ماندگاری ابراز داشت: اصل دوم امیدواری است، اگر اراده شما در راه اراده خدا باشد، اراده شما معجزه می‌کند بنابراین اگر اراده ما به سمت اراده الهی برود خدا «کن فیکون» می‌کند و اگر افکار ما در جامعه و زندگی با امام زمان(عج) باشد بدانید که او ظهور خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص معنای اراده در گام دوم انقلاب، بیان داشت: در گام دوم انقلاب باید اراده ما با اراده خدا یکی باشد و باید روی اراده خدا حرکت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد سومین اصل گام دوم انقلاب، گفت: تلفیق مجاهدت با مقاومت با استقامت و مراقبت و تطبیق این چهار عنصر ما را به پیروزی می‌رساند.

وی عنوان کرد: امروز تنها کسی که بیش از همه مجاهدت می‌کند رهبری است و اگر مسئولین، دانشگاهیان و حوزه‌ها و نیروی انتظامی تلاش کنند و درست کار کنند کار کشور جلو می‌رود.

ماندگاری با بیان اینکه زنان نیز باید مجاهدت کنند، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی حل شود.

وی در پایان ابراز داشت: اگر می‌خواهیم در گام دوم و ماموریت‌های مختلف موفق شویم باید نترسیم، امیدوار باشیم، مجاهدت و مقاومت و مراقبت داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات