برپایی موکب توسط دانشجویان استان یزد در کربلای معلی

حسین نمونه دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد به تشریح فعالیت‌های موکب بسیج دانشجویی یزد در کربلای معلی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۸۶۹۱۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد به تشریح فعالیت خدام و موکب دانشجویان حسینیه ایران در کربلای معلی پرداخت و اظهار کرد: این موکب برای اولین سال با تلاش شبانه روزی دانشجویان استان یزد و کمک‌های مردمی و دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی استان به ارائه خدمات شایسته در اربعین حسینی ۹۸ فعال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای برپایی موکب، ۷ کامیون و کانتینر تجهیزات و اقلام مورد نیاز و مواد غذایی از محل نذورات مردمی و به صورت امانتی از مردم و دانشگاه‌ها جمع آوردی شد که به شهر مقدس کربلا ارسال شد.

حسین نمونه با اشاره به فعالیت ۸۰ خادم برادر و ۴۰ خادم خواهر در موکب دانشجویان حسینیه ایران، افزود؛ این موکب از ۲۰ مهر در منطقه روضتین جنب نخلستان‌ها، در نزدیکی حرم دایر شده و تا دو روز پس از اربعین به زائران خدمت رسانی کرد.

دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد با ذکر این نکته که در این موکب با پخت غذا‌های گرم از زائران اربعین پذیرایی شد، عنوان کرد: طی مدت حضور در کربلای معلی روزانه ۶۰۰ زائر اربعین حسینی به صورت رایگان تحت خدمات پذیرایی سه وعده، اسکان، ایستگاه صلواتی و... بوده اند.

در پایان حسین نمونه به تشریح برنامه فرهنگی و تربیتی موکب هم پرداخت و بیان کرد: برگزاری نمازجماعت صبح، ظهر و مغرب و عشاء در قسمت برادران و خواهران به صورت جداگانه، مراسمات عزاداری، مراسم زیارت عاشورا، قرائت زیارت اربعین، مشاوره، حلقه پاسخگویی به شبهات و... بوده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات