در بیانیه ی این کانون توجه به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تربیت نسل جوان انقلابی و تقویت بنیان خانواده از نقاط عطف این بیانیه است.
کد خبر: ۹۱۸۶۸۷۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شب گذشته در آستانه آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) کانون فن آوران راه روشن ضمن آغاز به کار با هدف ترویج و فرهنگ سازی در زمینه سبک زندگی اسلامی، تاثیر اعتقاد به مهدویت در سبک زندگی و تقویت بنیان خانواده، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه ی این کانون تربیتی ضمن توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل جوان و فرهیخته ی انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی آمده است:

سبک زندگی نشان دهنده میزان نفوذ یک نظام، فرهنگ و تمدن در متن جامعه است و تمام تمدن ها و نظام های فکری برای حفظ بقای خود تلاش می کنند تا یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهند زیرا تا یک نظام به سبک زندگی تبدیل نشود آرمان هایش اجرا نخواهد شد و اگر جامعه ای سبک زندگی یک نظام را نپذیرد به این معنا است که مبانی فکری و ارزش های آن نظام را قبول ندارد. سبک زندگی اسلامی به معنای چشم پوشی از لذات و نعمات نیست بلکه در این روش زندگی رنگ خدایی می گیرد؛ انسان ها قادر به زندگی ساختگی نیستند و اگر اینگونه باشد زندگی آن ها دوامی ندارد همانگونه که یک نقاش به صورت طبیعی نگاه خاصی به دنیای اطراف خود دارد و با ظرافت به زیبایی های طبیعت می نگرد و همچنین یک شاعر که برای شاعرانه زیستن هیچ تلاشی جز زیستن انجام نمی دهد بنابراین سبک زندگی نشان دهنده میزان حضور ارزش های جامعه در رفتارها است.

در ادامه نیز در خصوص تبیین معنای سبک زندگی اسلامی از آن به عنوان پایه های اساسی ناظر بر دین یاد شده و آمده است:

سبک زندگی یعنی انتخاب روش و شیوه صحیح برای زندگی که ضمن تامین خواسته های معنوی و مادی انسان، در نهایت زمینه های رضایت و خشنودی خداوند متعال را نیز فراهم آورد؛ و این مهم جز با انتخاب الگویی جامع و حامل فضایل و ارزش ها در زندگی تحقق نخواهد پذیرفت. این الگوی متعالی در تاریخ پر شکوه اسلام موجود است، الگویی که به راستی راهبر و راهگشا بوده و همواره انسان را به سوی معیارها و ساختارهای وجودی خویش فرا می خواند.

در پایان گفتنی است با توجه به سبقه ی فرهنگی تربیتی این کانون، دایره ی فعالیت، کانون فن آوران راه روشن علاوه بر زمینه های تئوری سبک زندگی در حیطه ی عمل نیز به تربیت مربیان سبک زندگی اسلامی نگاه ویژه ای شده است که خود نشان از توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نسل جوان و فرهیخته و اهمیت ویژه ی بنیان خانواده ی اسلامی است.

ارسال نظرات