خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان:

۶۱ وقف جدید در استان سمنان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طی یک سال گذشته ۶۱ وقف جدید با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در استان سمنان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۱۸۶۷۳۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در حاشیه دیدار با واقف خیر اندیش آقاعلی طاهریان در سمنان اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۶۱ وقف جدید با ارزشی بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد ریال در استان سمنان به ثبت رسیده است که نشان‌دهنده وجود روحیه نوع‌دوستی در مردم استان سمنان است.
وی از وجود هزار مسجد در سطح استان خبر داد و افزود: حدود هزار مسجد در استان سمنان وجود دارد که همه این مساجد در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان سمنان ثبت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: حدود ۲ هزار حکم هیئت‌امنایی برای امنای مساجد در شهرستان‌های مختلف استان صادرشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از رشد ۷۰ درصدی عواید موقوفات نسبت به سال گذشته در هفت‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بخش اعظم این افزایش درآمد مربوط به به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات هست و بر آنیم تا نسبت به به‌روز نمودن اجاره‌بهای تمامی موقوفات منطبق با نرخ عادلانه روز اقدام نماییم.
وی همچنین با اشاره به رشد ۳۰ درصدی عواید بقاع متبرکه در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: علیرغم مشکلات معیشتی موجود در جامعه، شاهد رشد ۳۰ درصدی نذورات مردم در هشت‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و این مهم خود گویای عمق اعتقادات قلبی مردم به بقاع متبرکه به‌عنوان قطب فرهنگی جامعه می‌باشد.
اوقاف و امور خیریه مجموعه‌ای برنامه محور می‌باشد و برای کلیه واحد‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ابتدای سال برنامه عملیاتی تهیه و ابلاغ می‌شود و کلیه اقدامات می‌بایست در چارچوب برنامه ابلاغی و منطبق با شناسه برنامه‌های ابلاغی باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی توسط اداره شهرستان به‌صورت فصلی توسط معاونین و روسای ستادی موردسنجش و ارزیابی میدانی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: علاوه بر بازرسی‌های فصلی که با حضور معاونین و روسای ستاد اداره کل در ادارات شهرستان انجام می‌شود به‌صورت نوبه‌ای با حضور مدیرکل و معاونین مربوطه موضوعات اختصاصی بقاع متبرکه، موقوفات و سایر موارد مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به اقدامات اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اشاره کرد و افزود: کلیه اسناد هزینه مربوط به فعالیت‌های انجام‌شده، توسط اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه در موردبررسی و رسیدگی میدانی قرارگرفته و به تائید اداره تحقیق می‌رسد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها