خبرهای داغ:
در سومین نشست کمیته پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود بر اهمیت پژوهش تاکید شد و بر خود، زندگی بودن پژوهش و پرهیز از رقابت که سبب سلب لذت حقیقی پژوهش می شود تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۸۶۷۰۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
رقابت، لذت حقیقی، پژوهش را از دانش آموزان سلب می کند/پژوهش خود زندگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سومین نشست اعضای کمیته پژوهشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با موضوع برگزاری "هفته پژوهش" و تصویب برنامه‌های ویژه این هفته در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.
سیدمحمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه پژوهش به جایگاه اصلی خود برگردد گفت: در راستای پیشرفت ایران اسلامی، گام‌هایی مؤثر برای تجلیل وحمایت از پژوهشگران برداشته شود.
غلامحسین ریاحی فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه من برای تألیف کتاب تاریخ آموزش و پرورش شاهرود بسیار اذیت شدم افزود: همه به داشته هایشان افتخار می‌کنند؛ چرا ما فرهنگیان خود را نادیده می‌گیریم؟!
حمیده محبی معاون سابق آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این نشست در مروری بر فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: پژوهش خود زندگی است چرا که کودک از بدو تولد با حل مسئله و پژوهش متولد می‌شود.
وی گفت: اقدام پژوهشی و درس پژوهی مهم‌ترین نوع پژوهش برای معلمان است چرا که مستقیما در تدریس آنان اثر گذار است. "
محبی خواستار تمهید شرایطی برای معرفی شایسته معلمان مؤلف، فرهنگیان پژوهشگر و صاحبان مقالات علمی شده و درخواست نمود در پژوهش با ارائه سؤال به سوی حل مسئله برویم به عنوان مثال؛ چگونه می‌توان فوبیا (ترس) از ریاضی را در دانش آموزان کاهش داد؟
عضو شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به اینکه بر این اعتقاد است که ما شاهد "کاربست" و نتیجه جلسات خود نیستیم، پیشنهاد داد: از دانش آموزان غافل نشویم و در رسانه‌ها و جلسات حتما اولین پژوهشگرانی که تجلیل می‌شوند دانش آموزان باشند.
محبی از بزرگ نمایی "رقابت" در جشنواره‌های پژوهشی جابر وخوارزمی انتقاد کرد و گفت: رقابت، لذت حقیقی، پژوهش را از دانش آموزان سلب کرده است..:حسن الله احمدی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز با اشاره به اینکه تداوم پژوهش در طول سال مطالبه همیشگی است افزود: از ظرفیت سایت‌ها و خبرنامه‌ها برای معرفی آثار همکاران استفاده کنیم و تلاش شود در هفته پژوهش دانش آموزان نیز دیده شوند!
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه حاضران این جلسه دلگرم باشند که سواد پژوهشی در کتاب‌های ابتدایی اکنون گنجانده شده است اظهار کرد: کتاب علوم و ریاضی را اگر مطالعه کنید؛ شیوه‌های پژوهش محوری را مشاهده خواهید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها