خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با توجه به برنامه عمل WHO برای کاهش کم تحرکی به میزان ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ و در راستای استمرار برنامه ترویج فعالیت جسمانی در سال جاری نیز ” ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران” به عنوان موضوع اصلی اقدامات هفته سلامت زنان انتخاب شده است.
کد خبر: ۹۱۸۶۴۱۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کاهش ۱۵ درصدی کم تحرکی کشور اولویت اجرایی وزارت بهداشت می‌باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر احسان بینش اظهار کرد:همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور به عنوان هفته سلامت بانوان ایران نامیده می‌شود، ولیکن در سال جاری با توجه به ایام سوگواری، این هفته از تاریخ ۱۰ الی ۱۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: با توجه به برنامه عمل WHO برای کاهش کم تحرکی به میزان ۱۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ و در راستای استمرار برنامه ترویج فعالیت جسمانی در سال جاری نیز ” ترویج فعالیت بدنی برای شادابی و تندرستی زنان ایران” به عنوان موضوع اصلی اقدامات هفته سلامت زنان انتخاب شده است.
وی اظهار کرد: در این هفته، تاثیر فعالیت جسمانی بر سلامت روانی و کاهش استرس‌ها در گروه‌های مختلف شامل جامعه زنان کشور و خانواده‌های آنان، مدیران حوزه‌های مختلف و ارائه دهندگان خدمات سلامت مورد تاکید است.
دکتر بینش افزود: جمعه ۱۰ آبان به عنوان اولین روز هفته سلامت بانوان ایران به نام «فعالیت جسمانی در اوقات فراغت خانواده» نامگذاری شده است.
وی «فعالیت جسمانی در محیط کار و تحصیل» را شعار روز شنبه ۱۱ آبان، «فعالیت جسمانی و پیشگیری از بیماری‌ها» را شعار روز یکشنبه ۱۲ آبان، «ایمنی و استاندارد‌های ورزش» را شعار دوشنبه ۱۳، عبارت «شهر دوستدار فعالیت جسمانی» شعار سه شنبه ۱۴ آبان، عنوان و تصریح کرد: عبارت «ورزش همگانی و نشاط اجتماعی» را شعار چهارشنبه پانزدهم و عبارت «سیاستگذاری در ورزش زنان» به عنوان شعار روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه تعیین و ابلاغ شده است.
دکتر بینش افزود: در همین راستا کمیته هماهنگی هفته سلامت بانوان که با حضور ادارات (فرمانداری، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، ورزش همگانی، آموزش و پرورش، دانشکده تربیت بدنی) و مسئولین واحد‌های ستادی برگزار گردید.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسه به بیان اهمیت فعالیت بدنی در سلامت جسم و تاثیر آن بر سلامت روان و معضلات کم تحرکی که مشکل بشر امروز می‌باشد و برگزاری کمپین ترویج فعالیت بدنی و پوکی استخوان مباحثی مطرح گردید و درنهایت اعضا پیشنهادات خود را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن برنامه اعلام نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها