خبرهای داغ:
فرمانده سپاه جلفا:

حفظ سرمایه انسانی از اهداف مهم پدافند غیرعامل است

فرمانده سپاه جلفا، داشتن نقشه راه را در مقوله پدافند غیرعامل مهم دانست و اظهار داشت: حفاظت از سرمایه‌های انسانی کشور از اهداف اصلی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۶۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خلیل شریفی در جلسه کارگروه سازماندهی و مشارکت مردمی پدافند غیرعامل جلفا گفت: حقیقتا آموزش مولفه مهمی است که در حوزه پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد تا به این ترتیب ضریب موفقیت برنامه ریزی های این حوزه افزایش یابد.

وی در ادامه و بابیان اینکه برای مهار کینه‌توزی دشمنان در ابعاد مختلف جنگ سایبری، امکانات نهادهای مختلف اجرایی بسیج شود، تأکید کرد: رویارویی استکبار جهانی پس از ناامیدی‌های فراوان، از رویکرد نظامی به رویکرد هیجانی و سایبری تغییریافته و لذا شکل ایستادگی و مقابله ما نیز باید به همین نسبت تغییر کند.

شریفی یادآور شد: پدافند غیرعامل ضمن ایجاد روحیه امید و آرامش در جامعه و با گفتمان صیانت از حقوق شهروندی، بستر امنیت پایدار را برای یک کشور به همراه دارد، لذا این مهم می طلبد تا ضرورت های وجود پدافند غیرعامل در جامعه تبیین شود.

وی بیان کرد: با توجه به نقش پدافند غیرعامل در کنترل تلفات مادی و جانی و همچنین افزایش آمادگی دفاعی مردم در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی ، باید فرهنگ نحوه کار و اهداف پدافند غیرعامل بیش از بیش در جامعه معرفی شود.

شریفی در پایان بابیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل به‌قدری است که امروزه در تمام نقاط دنیا، آموزش از طریق چنین مانورهایی در دستور کار قرارگرفته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که امروزه باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد، توجه به پدافند غیرعامل و آموزش آن به کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها