خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

وقف مایه حیات و نجات انسان در دنیا و آخرت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف مایه حیات و نجات انسان در دنیا و آخرت است و باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از پیش در جامعه ترویج شده و مردم با آثار دنیوی و اخروی آن آشنا شوند.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۴۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با دهه وقف همایش یاوران وقف در امامزاده محمد (ع) روستای دیزج شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و سحنرانی حجت الاسلام والمسلمین تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برگزار شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف همواره در خدمت مردم بوده و اقشار مختلف مردم هر یک به گونه‌ای با آن در ارتباط هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی تصریح کرد: خیرین و نیک اندیشان همواره با نگاه تیزبین خود و با توجه به نیاز‌های روز جامعه موقوفاتی را ایجاد کرده اند که امروزه در اختیار اقشار مختلف مردم جامعه است.
وی افزود: امروز نیز واقفین باید با نگاه دقیق به اطراف خود نیاز‌های روز جاعه را شناسایی کرده و بر اساس آن موقوتی اید با نیاز و اولویت روز جامعه ایجاد کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه نیاز‌های استان در وقف جدید را برشمرد و عنوان کرد: مسائل اجتماعی از جمله ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به اقشار نیازمند جامعه و تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان باید مورد توجه واقفین باشد.
وی در ادامه تامین هزینه فعالیت‌های قرآنی، مباحث علمی و فناوری، کمک به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را از جمله مواردی یزشمرد که لازم است در موقوفات جدید مورد توجه واقفین قرار بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین تدینی امامزادگان و بقاع متبرکه را بهترین وسیله برای تقرب انسان به خداوند دانست و افزود: هرکس در کار خیر به اندازه دارایی و توان خود و حتی یک آجر در تعمیر، مرمت و توسعه امامزادگان و مسجد کمک کند، همان مقدار کم هم مورد قبول خداوند خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها