خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی خبر داد

انجام آزمون از ۴۴۴ باسکول ثابت با هدف سنجش صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم فروشی

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌‌غربی گفت: به منظور تعیین سنجش صحت عملکرد و جلوگیری از کم فروشی از ۴۴۴ باسکول ثابت آزمون انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۲۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاری خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اعلام اینکه از 444 باسکول ثابت همکف در سطح استان آزمون به عمل آمده است، اظهار کرد: آزمون های به عمل آمده توسط اداره کل استاندارد استان و شرکت های تایید صلاحیت صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: نتیجه این آزمون منجرب قبولی 421 دستگاه و اخذ نشان استاندارد گشته و 23 دستگاه باسکول ثابت همکف در این آزمون مردود شدند.

جلایر افزود: طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کاربرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند و در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای باید مورد آزمایش وکالیبره دفاتر قانونی اوزان و مقیاس تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران تایید شود.

 مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تاکیدکرد: به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش و جلوگیری از کم فروشی این وسایل کنترل و آزمون می‌شوند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب  و یا تردید در صحت عملکرد آن‌ها، کارشناسان استاندارد  را در جریان قرار دهند .

 

 انتهای پیام/ ۱۳۹۸

ارسال نظرات