خبرهای داغ:
کارمند سمعی بصری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به راه اندازی رادیو دانشگاه گفت: ساعت ۸ صبح ساعت نوای معنوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۱۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
ساعت ۸ صبح ساعت نوای معنوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کاظم مسعودیان کارشناس سمعی بصری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، ۱۷ سال است که در این دانشگاه در حال خدمت است و فرصتی شد تا با این کارمند ساعی گفتگویی انجام دهیم که در ادامه می‌آوریم:
با سلام معرفی اجمالی از خودتان و سابقه اجرایی داشته باشید؟
سلام اینجانب کاظم مسعودیان کارشناس سمعی و بصری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و دارای ۱۷ سال سابقه اجرایی هستم.
انگیزه شما از فعالیت در این حوزه چه بوده است؟
من با توجه به اینکه قبل از استخدام در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت گسترده‌ای در زمینه تصویربرداری و عکاسی در سطح شهر و استان داشته ام به همین دلیل از من درخواست همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شد؛ و اکنون می‌توانم در کنار امور هنری و سمعی و بصری فعالیت دانشگاهی و فرهنگی نیز داشته باشم.
از پتانسیل سمعی و بصری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در حوزه روابط عمومی این واحد بگویید؟
پتانسیل سمعی و بصری واحد شاهرود به گونه‌ای است که بعضی از امکانات ما در استان کم نظیر یا حتی بی نظیر است؛ همانند سیستم ویدیو کنفرانس موجود در بخش IT واحد و رادیو دانشگاه که یکی از دلایلی است که باعث شده روابط عمومی واحد شاهرود سال‌ها جزء روابط عمومی‌های برتر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی باشد.
در خصوص کارکرد و زمان تاسیس سیستم رادیو دانشگاه توضیح دهید؟
ایده طرح مذکور در دی ماه سال ۹۲ توسط مسئولین دانشگاه پایه ریزی شد و پس از بررسی، در نهایت در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مورد تصویب قرار گرفت و سپس اجرایی شد.
کارکرد این ایستگاه رادیویی به این شکل است که از شش سیستم آمپلی فایر قدرتمند چند سوییچ استفاده می‌کند به گونه‌ای که مرکزیت این رادیو در واحد سمعی و بصری روابط عمومی دانشگاه و در استودیویی که به همین منظور در نظر گرفته شده قرار دارد و از آنجا با بلندگو‌های کوچک سقفی که در هر یک از اتاق‌های ساختمان‌ها موجود است و به همین منظور تعبیه شده برنامه‌ها را پخش می‌کند.
ساعت ۸ صبح در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود چه اتفاقی می‌افتد. با توجه به اینکه در ایام شهادت امام رضا (ع) به سر می‌بریم در خصوص ساعت نوای معنوی دراین ساعت و این واحد بگویید.
بله ساعت ۸ صبح، ساعت نوای معنوی و عاشقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است که در آن با رسیدن نوای صلوات خاصه به گوشها، دل‌ها و جان‌ها متوجه حضرت رضا (ع) می‌شوند. در سال‌های اخیر ساعت هشت تبدیل به ساعت عاشقی شده است انگار که اذان دیگری در قلب‌ها شنیده می‌شود؛ در دانشگاه هم که باشی وقتی عقربه ساعت به هشت می‌رسد، ناخودآگاه قلبت شروع به تپش می‌کند، دست خودت نیست، این ساعت عاشقی است بدون اینکه خود متوجه بشوی دست راستت را به سینه می‌گذاری و صلوات خاصه را زمزمه می‌کنی می‌توان صدای صلوات خاصه حضرت را ساعت هشت از رادیو دانشگاه شنید. بنده این توفیق را دارم که صلوات خاصه امام رضا (ع) را در ساعت ۸ صبح هر روز پخش کنم.
آیا اکنون در رادیو دانشگاه غیر از صلوات خاصه نوای دیگری هم پخش می‌شود؟
بله البته. پخش اذان، پخش آوا در مراسم‌های مذهبی و ملی مثل مداحی و مولودی و نوحه، انجام اطلاع رسانی عمومی به کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه در مواقع ضروری و گاهگاهی هم پخش موسیقی را از سیستم رادیو دانشگاه پخش کنم. البته در نظر داریم مصاحبه با اساتید و علمای برجسته و سخنرانی‌ها را هم در برنامه قرار دهینم.
اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را در چه سطحی می‌بینید؟
بله. واقعیت این است که روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود روابط عمومی شفاف، بی درنگ و پیگیر مطالبات ارباب رجوع است. مدیریت روابط عمومی دانشگاه همزمان با ریاست دانشگاه در سال ۹۷ نغییر کرد و نقطه عطفی در عملکرد روابط عمومی واحد ایجاد شد. در دوره جدید مدیریت روابط عمومی جدا از کار‌هایی که پیش از این انجام می‌شد، مطالبات ارباب رجوع شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. در این راستا جدا از پاسخگویی و راهنمایی‌های تلفنی چند شبکه مجازی ایجاد شد که با کمک سایر همکاران اداره روابط عمومی در به روز رسانی و درج مطالب و اخبار دانشگاه به صورت لحظه‌ای در بسیاری از رخداد‌های دانشگاه و شهرستان و اطلاع رسانی‌های مربوط به اساتید، دانشجویان و کارکنان به صورت مستمر در آن فعال هستیم. جدا از این انعکاس رخداد‌ها و دیدار‌های عمومی و خصوصی مسؤولین در قالب عکس- رخداد-هماکنون را با همکاری سایر همکاران اداره روابط عمومی انجام می‌دهم. در شبکه پیام آور در زمینه درج پیام‌های کارکنان و اساتید و دانشجویان و پیگیری در جهت دریافت پاسخ درخور و مشکل گشا از مسؤولین مربوط و ثبت پاسخ آن‌ها در کانال در جهت تکریم همکاران و ارتقای روحیه معاضدت فعالیت مستمری تقریبا در کل ساعات شبانه روز داریم. همچنین یک صفحه اینستاگرام هم برای دانشگاه راه اندازی و فعالسازی شده است که در درج مطالب در آن بسیار فعال هستیم.
در صورت امکان غیر از اموری که اشاره شد به اختصار بیان کنید که چه اقدامات دیگری در بخش‌های مختلف از اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود انجام می‌شود.
علاوه بر تصویر برداری و عکس برداری، از دیگر اموری که به من محول شده است ساخت کلیپ‌های مختلف و متفاوت مربوط به دانشگاه و بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و همچنین کلیپ‌های مربوط به برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله جشن پایان سال و یا کلیپ مسابقات است. جدا از این امور سمعی و بصری را در مراسم‌های ملی و مذهبی و جشن‌های فارغ التحصیلی و مراسم برگزار شده در آمفی تئاتر‌های دانشگاه بر عهده دارم.
جدا از این با همکاری سایر کارکنان و تحت نظارت مدیر روابط عمومی دانشگاه پیگیری جهت طراحی، چاپ و نصب کلیه بنر‌ها در دانشگاه، آماده سازی فیزیکی سالن جلسات، برگزاری مسابقات عکاسی در مناسبت‌های مختلف، پیگیری جهت نصب پوستر‌های ارسالی به دانشگاه مرتبط با همایش‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و دریافت اصل پوستر از سایت همایش‌ها جهت اطلاع رسانی هر چه موثرتر در سایت دانشگاه در شبکه پیام آور را می‌توان به عنوان بخشی از فعالیت‌های اینجانب بیان کرد.
واحد شاهرود را در چه سطحی می‌بینید؟ آیا امکانات واحد شاهرود برای انجام فعالیت شما کافیست؟
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از واحد‌های برجسته و طراز اول مخصوصا در مباحث سخت افزاری می‌باشد این در نگاه ارباب رجوع و همچنین بازرسی بازرسان وگزارش‌های ایشان کاملا مشهود می‌باشد. در خصوص سؤال بعدی شما باید عرض کنم برای پیشرفت بیشتر و بروز خلاقیت بیشتر بعضی از تجهیزات سمعی و بصری مثل دوربین‌های عکاسی و کامپیوتر از نظر کمی نیاز به افزایش و از نظر کیفی نیاز به ارتقا و بروز رسانی دارد.
آیا در انتها صحبت یا پیامی دارید؟
خدا را شاکرم و از شما ممنونم که در ایام شهادت امام رضا (ع) چنین مصاحبه‌ای را ترتیب دادید و به عنوان یک برادر کوچکتر به همکاران سمعی و بصری خودم در واحد‌های دیگر پیشنهاد می‌کنم این کار واحد شاهرود را در ساعت ۸ صبح در واحد خودشان اجرا کنند که این می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای معنوی و روحانی در ابتدای صبح برکات زیادی برای ایشان و دانشگاه ایشان داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها