خبرهای داغ:

کیفیت آموزشی شاهرود از بهترین ها در کشور

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت:کیفیت آموزشی شاهرود از بهترین ها در کشور است و در تجزیه و تحلیل ارزشیابی توصیفی از رتبه های برتر استانیم
کد خبر: ۹۱۸۶۱۸۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کیفیت آموزشی شاهرود از بهترین ها در کشورعلی اصغر رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به تفاوت‌ها در مقطع ابتدایی اظهار کرد: باید بگویم امسال، یکی از سخت‌ترین سال‌ها را به جهت تأمین به موقع نیرو آموزشی مدارس پشت سرگذاشتیم! متأسفانه نیروی مورد نیاز ما (دانشگاه فرهنگیان و حق التدریس) تا پایان شهریور نیز به ما معرفی نشدند و این مسئله پیش بینی‌های ما را برای سازماندهی با چالش مواجه کرد.
وی افزود: اکنون شاید تنها یک کلاس است که آموزگار ندارد و مدیر و معاونان کار تدریس را انجام می‌دهند و تا چند روز آینده نیز نیروی این کلاس تأمین می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: در چالش تأمین نیروی آموزشی، نکته مهم این است که ما منتظر کارگاه‌های آموزشی استان نماندیم و از همان اولین روز مهرماه کارگاه‌های توانمند سازی و مهارت آموزی همکاران جدید خود با موضوع کلاس داری، روش تدریس و ... را آغاز کردیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه، سازماندهی کلی نیروها، قدم مثبتی بود که امسال برداشته شد و رضایت اکثریت همکارانم را نیز در برداشته است.
رضایی ادامه داد: مهم‌ترین اتفاقی که در سازماندهی امسال شاهدش بودیم؛ حذف امتیازات مدارس خاص به ویژه هیأت امنایی بود که با توجه به اینکه ۴۰ درصد از مدارس ابتدایی، هیأت امنایی هستند، در توزیع عادلانه نیروی آموزشی مدارس اثر چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به انتصاب و جابجایی مدیران که گام بزرگ دیگری بود که با توجه به مطالعات قبلی و بازخورد‌های سال گذشته؛ با موفقیت انجام شد گفت: هم اکنون شاهد پویایی بیشتر و به ویژه جوان گرایی در میان مدیران خود هستیم؛ با روند قبلی در دو یا سه سال آینده شاهد خلائی عظیم در تأمین نیروی مدیریتی مدارس می‌شدیم.
رضایی عنوان کرد: در راستای توانمند سازی همکارانم، اجرای طرح " حلقه‌های علمی " برای اولین بار در حال اجراست که این طرح برای شهر‌های با جمعیت دانش آموزی قابل توجه در استان مثل شاهرود ضروری می‌نمود و اکنون نیز ۸۰ حلقه علمی (مدیران، معاونان، آموزگاران) در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: البته باید تأکید کنم حلقه‌های علمی موازی کاری با گروه‌های آموزشی نیست و در اصل اجرای شکلی از مدرسه محوری است و مدارس خود اقدام به برنامه ریزی و توانمند سازی می‌کنند.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی که پیش بینی می‌کنم حداقل تا دو یا سه سال آینده ادامه داشته باشد از چالش‌ها آموزش ابتدایی است، چرا که امسال نزدیک به ۴۰۰ دانش آموز جدید وارد مدارس ابتدایی شده اند در حالی که فضای جدیدی را به آن‌ها اختصاص نداده ایم و توانستیم با فضای موجود، این افزایش را مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه نگاه برابر، شایسته سالاری و توزیع متوازن (نیروی انسانی، امکانات و.) از انتظار مدیران مدارس است به انتظار خود از مدیران مدارس ابتدایی اشاره کرد و گفت: خدمت صادقانه به مردم، استفاده از ظرفیت‌های مدرسه به ویژه ظرفیت‌های انجمن اولیاء و مربیان و شورای دانش آموزی در جهت کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدرسه، رعایت نقش الگویی معلم، اشراف به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مراقبت ویژه از زمان طلایی آموزش دانش آموزان با پرهیز از اتلاف آن به ویژه با جلوگیری از ورود افراد و ادارات غیر مرتبط و بدون مجوز به مدارس از انتظارات ما از مدیران مدارس ابتدایی است.
رضایی مستقل شدن مدارس دوره اول از دوره دوم ابتدایی، را مهمترین برنامه این معاونت در آینده دانست و با تاکید بر اینکه از همه همکارانم در مدرسه راضی هستم اظهار کرد: کیفیت آموزشی شاهرود از بهترین‌ها در کشور است و در تجزیه و تحلیل ارزشیابی توصیفی از رتبه‌های برتر استانیم و این واقعیتی است که سطح انتظار والدین از ما بسیار بالا رفته است و تحول و تغییر تنها باوری است که ما باید آن را بپذیریم، هر چند انصافا آموزش و پرورش در شاهرود از دستگاه‌های برتر خدمت رسانی به مردم است.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ما خود را موظف به اجرای گام دوم انقلاب می‌دانیم و این مسئله مهمی است که همگام با تحولات و نیاز جامعه حرکت کنیم گفت: به مدیران و معاونان و آموزگاران گرامی ام می‌گویم در ترسیم راه آینده خود؛ در جستجوی الگوی عملی نباشند؛ چراکه «تربیت» گاه الگو‌های صرفا ذهنی و آرمانی دارد، ما همواره باید به سوی مطلوب حرکت کنیم و وضع موجود را بهترین شکل آن ندانیم و مطئمن باشیم؛ شأن و منزلت معلم وابسته به همراهی و پاسخگویی مناسب به انتظارات جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها