خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد
جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 15 هزار بسیجی در رزمایش الی بیت‌المقدس آذربایجان غربی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۶۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

سردار اللهوردی داداش زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: 15 هزار نفر بسیجی در قالب 60 گردان برادر و 4 گردان خواهر کوثر در 9 و 10 آبان ماه روزهای پنج شنبه و جمعه در 17 شهرستان در رزمایش الی بیت‌المقدس شرکت می‌کنند.

وی افزود: این رزمایش در سه محور دفاعی، امنیتی و امدادی برگزار خواهد شد، که اقدامات قبل از رزمایش و فعالیت‌های مقدماتی انجام شده و بسیجیان در میادین تیر شرکت کرده‌اند و آمادگی لازم برای شرکت در این رزمایش را دارند؛ بسیجیان با آمادگی رزمی و جسمانی در همه مناطق تعیین شده شرکت خواهند کرد.

این مسوول با بیان اینکه یکی از محورهای این رزمایش، امنیتی است، گفت: با توجه به ماموریت‌های مختلف که به بسیج سپرده می‌شود، تمریناتی نظیر ایست بازرسی، دفاع از کوی و برزن و حراست از اماکن مهم و حساس در این رزمایش وجود خواهد داشت.

داداش‌زاده اضافه کرد: در بخش امداد و نجات هم گفتنی است که بخشی از این 60 گردان آموزش‌‌های امداد و نجات را دیده‌اند و در این زمینه فعالیت می‌کنند در حوادث غیرمترقبه و اگر تعرضی از طرف دشمن بشود این گردان‌ها وارد عمل می‌شوند پس با همکاری سایر ادارات این امور را انجام می‌دهند تا به واسطه آموزش‌ها، مجروحین را به مناطق امن انتقال دهند و تمرین امداد و نجات با حضور آتش نشانی،  شبکه بهداشت، برق، آب و فاضلاب انجام می‌گیرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در این رزمایش برنامه‌های جانبی شامل شرکت در نماز جمعه، قرائت دعای کمیل و دعای ندبه، برگزاری کلاس‌های عقیدتی و بصیرتی توسط حوزه نمایندگی ولی فقیه و کلاس‌های بصیرتی وجود خواهد داشت.

وی محل صبحگاه مشترک را در پارک گوللر باغی و محل رزمایش اصلی را در منطقه نازلوی ارومیه عنوان کرد و بیان داشت: در این رزمایش اهدافی نظیر نمایش اقتدار و آمادگی گردان‌ها، تمرین فراخوانی گردان، حفظ انسجام سازمانی، مردمی کردن دفاع و پایان‌ناپذیر بودن دفاع، به کارگیری ظرفیت‌های استانی در برقراری امنیت و حوادث غیرمترقبه دنبال می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات