برنامه ملی روز مزرعه با عنوان استفاده از گیاهان شور پسند و کم آب بر در تغذیه دام در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۹۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، برنامه ملی روز مزرعه با عنوان استفاده از گیاهان شور پسند و کم آب بر در تغذیه دام با حضور جمعی از محققین، کارشناسان و بهره برداران کشاورزی استان‌های کشور در ۲ آبان ماه سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود برگزار گردید.
این برنامه ملی توسط سازمان کشاورزی استان سمنان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود)، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و مرکز تحقیقات سمنان برگزار شد.
در این مراسم دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خیر مقدم به حاضرین به بیان ضرورت استفاده از گیاهان کم آب بر و مقاوم به خشکی و شوری با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم پرداختند.
وی سپس لزوم انجام تحقیقات علمی و کاربردی را قبل از توسعه کشت گیاه خار شتر با توجه به ماهیت فیزیولوژیکی و مخاطرات رقابت پذیری و تهاجمی آن برای زمین‌های زراعی و باغی برای تغذیه دام را تاکید کردند.
در ادامه مراسم مهندس میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنانی به بیان تدوین و ابلاغ نقشه الگوی کشت استان و ضرورت استفاده از گیاهان شور پسند و کم آب بر در اراضی غیر قابل کشت و بایر پرداختند.
در ادامه ۳ نفر از کارشناسان استان‌های مختلف کشور تحقیقات انجام شده برای کشت گیاهان شور پسند و کم آب بر را به حاضرین ارائه نمودند.
سپس حاضرین در جلسه از مصرف فراورده‌های خار شتر در یکی از دامداری‌های منطقه گرجی بازدید به عمل آوردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها