خبرهای داغ:
رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه حوزه شهید فهمیده شهرستان آبیک :

نورانیت نبی اکرم به خاطر عبودیت ایشان است

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه حوزه شهید فهمیده شهرستان آبیک بیان کرد: نورانیت نبی اکرم به خاطر عبودیت ایشان است
کد خبر: ۹۱۸۶۰۹۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج طیبه مافی رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه حوزه شهید فهمیده شهرستان آبیک ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه واله و شهادت امام حسن و امام رضا علیه السلام بیان کرد : نبی اکرم صلی الله علیه و آله اشرف و سرآمد همه مخلوقات الهی است و از عالم ملائکه تا عالم انس و جن و سایر عوالم همه تحت پوشش این وجود مقدس هستند و هر فیضی که به هر مخلوقی در عالم می رسد به طبع ایشان است.


وی بیان کرد: هدایتی که از طرف خدای متعال نازل شده به واسطه ایشان به همه بندگان می رسد و حتی امت های گذشته و انبیاء سابق هم از هدایت ایشان برخوردار ند و هدایتی که انبیای دیگر داشتند از فروغ و شعب حضرت است.


مافی متذکر شد: در روایات وارد شده است که نبی اکرم (ص) در عالم ارواح بر انبیاء مبعوث بوده یعنی پیغمبر انبیاء بوده است هدایتی که انبیاء آوردند بخشی از هدایت نبی اکرم است به میزان نورانیتی که گرفتند در عالم دنیا هادی شدند و چراغ و هادی اوست داعی حقیقی که همه هستی را دعوت کرده اوست همه عوالم به وسیله او دعوت شدند و این دعوت لفظ نیست داعی الله بودن کار آسانی نیست کسی داعی مطلق است که مخلص و موحد مطلق است و البته نورانیت نبی اکرم به خاطر عبودیت ایشان است عبودیت مطلقه ایشان مصدر نورانیت است و همه عالم را نورانی کرده است.


وی در پایان بیان کرد: یکی از اهداف بلند قیام امام حسین علیه السلام مبارزه با نادانی در امت رسول خدا بود زیرا آنان در هاله ای از گمراهی فرو رفته بودند. و پیام اربعین سید الشهدا مبارزه با جهل است و این پیام در چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام آوازه می یابد.

 

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار