خبرهای داغ:
به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد:
اولین دوره توانمندسازی زنبورداران دهستان زوارک الموت شرقی همراه با ارائه مدرک رسمی فنی و حرفه ای به همت کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین و اداره جهاد کشاورزی بخش الموت شرقی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۴۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین دوره توانمندسازی زنبورداران دهستان زوارک الموت شرقی همراه با ارائه مدرک رسمی فنی و حرفه ای به همت کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین و اداره جهاد کشاورزی بخش الموت شرقی برگزار گردید.

مازیار سلخوری مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت:در این دوره یک روزه، ۵۵ نفر از ۱۰ روستای دهستان زوارک الموت شرقی که متشکل از ۴۰ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم زنبوردار روستایی نیز شرکت کردند که توسط مربیان اداره جهاد کشاورزی بخش الموت شرقی مباحث تئوری و عملی اموزش داده شد.

وی ادامه داد: از اهداف برگزاری این دوره، افزایش ۱۵ درصدی بهره وری و بالا بردن کیفیت عسل تولیدی بود.

سلخوری تبیین کرد: پس از اتمام دوره تئوری و عملی ، آزمون کتبی این دوره جهت صدور مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای در حوزه مقاومت بسیج شهید حدادی معلم کلایه برگزار شد.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال در ادامه افزود: از برنامه های آتی قرارگاه در رسته زنبورداری در دهستان زوارک الموت شرقی ، آموزش بهره برداری از فراوری های زنبور عسل اعم از برداشت ژل رویال و زهر زنبور می باشد.

سلخوری در پایان بیان کرد: زنبورداری یکی از رسته هایی است که کارگروه اقتصاد و اشتغال با آموزش و توانمندسازی جهت تولید عسل با کیفیت و اتصال به بازار فروش و همچنین خرید عسل از تولید کنندگان روستاهای هدف ، توانسته ایجاد اشتغال پایدار کند.

گفتنی است : تاکنون بیش از ۱۵۰۰ کُلُنی زنبور عسل در روستاهای دهستان چوقور بخش طارم سفلی به همین روش افزایش یافته و برای ۱۷ نفر از جوانان روستایی که در شهر ساکن بودند اشتغال دائم ایجاد شده کرده و سبب مهاجرت آنان جهت زندگی به روستا شده است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها