خبرهای داغ:
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی خبر داد

مایه‌کوبی بیش از 1 میلیون و 600 راس دام سبک در آذربایجان غربی بر علیه بیماری تب مالت

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در 7 ماهه سال 98 تعداد یک میلیون و 613 هزار و  550 راس دام سبک بر علیه بیماری تب مالت در سطح استان با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند
کد خبر: ۹۱۸۶۰۳۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاری خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه بیماری بروسلوز یا تب مالت از جمله بیماری های دامی قابل انتقال از حیوان به انسان برشمرده می شود، اظهارکرد: این بیماری از دو جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه هزینه های فراوانی برای کشور و دامداران وارد می کند.

 وی افزود: این بیماری علاوه بر تحمیل خسارت اقتصادی به دامداران آلودگی جمعیت انسانی و نیز خسارات بهداشتی را هم به دنبال دارد .

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال  بالغ بر یک میلیون 600 هزار راس دام سبک در سطح استان مایه کوبی شده است که  پوشش 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز ( تب مالت ) نشان می دهد.

 وی گفت : حفظ سرمایه دامی و بهداشت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و همچنین پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دامی و مشترک بین انسان  و دام عملی می گردد.

 داهیم انجام مایه کوبی دام ها علیه این بیماری را از مهمترین عوامل کنترل آن اعلام و عنوان کرد: جمعیت دامی حساس همه ساله علیه این بیماری مایه کوبی شده و در کنار آن راه های کنترل و شناسایی ، حذف دام بیمار ،قرنطینه و آموزش های مستمر جمعیت انسانی در معرض آسیب انجام می شود.

 وی تصریح کرد: در همین راستا به منظور پیشگیری از تلفات و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلاء به بیماری بروسلوز ( تب مالت ) در 7 ماهه سال 98 تعداد یک میلیون و613 هزار و  550 راس دام سبک بر علیه این بیماری در سطح استان با استفاده از توان بخش دولتی و غیر دولتی مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

 انتهای پیام/ ۱۳۹۸

ارسال نظرات