خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

قوانین وقفی باید شفاف و مبیّن باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان گفت: از ظرفیت بی‌نظیر وقف برای احیای هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه استفاده شود.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۲۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران اوقاف و امور خیریه استان قزوین که در اداره کل اوقاف استان برگزار شد، اظهار کرد: در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی همه مردم شریک بودند و کسانی که در پیاده‌روی شهری و محلی نیز حضور داشتند، در عزمت بخشیدن به این جریان نقش آفرین بودند.

 

وی با تقدیر از خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ایام اربعین خاطرنشان کرد: از دوران مدیر کل سابق اوقاف شاهد تغییر در رویکرد اداره کل اوقاف هستیم و خوشبختانه روند رو به رشد اوقاف در دوره مدیر کل جدید نیز ادامه یافته است و جای بسیار خوشحالی دارد.

 

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کار اوقاف کار بسیار حساس و سنگینی است، بیان کرد: کار اوقاف در شهرهایی نظیر قزوین که دارای قدمت و پیشینه مذهبی زیادی است، بسیار حساس و پیچیده است و این موضوع کار مدیران این عرصه را سخت‌تر می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه کارها در حوزه وقف باید با دقت و حساسیت انجام شود تا منافع وقف حفظ شود، بیان کرد: امانت‌داری در حوزه اوقاف بسیار حائز اهمیت است و نباید اجازه داد افراد دنیا طلب به این عرصه نفوذ پیدا کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه قوانین و مقررات در حوزه اوقاف باید شفاف، مبیّن و واضح باشد، گفت: اگر قوانین شفاف باشد، جابجایی افراد باعث نمی‌شود تا آسیبی به بیت‌المال وارد شود و هر کسی در مسئولیت خود می‌تواند کارها را به درستی پیش ببرد.

 

 

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بر احیای حوزه‌های علمیه با کمک وقف تأکید کرد و افزود: وقف‌ها نقش بسیار اثرگذاری در احیای حوزه‌های علمیه دارند و باید از این ظرفیت مهم و بی نظیر به خوبی استفاده شود تا شاهد احیای هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه در قزوین باشیم.

 

امام جمعه قزوین در پایان توجه به حوزه نرم افزاری اربعین را یک امر مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون هر چه برای اربعین کار کرده‌ایم، در حوزه سخت افزاری بوده و ضروری است از این پس به بحث محتوایی و معارفی نیز توجه ویژه کنیم چرا که بخش نرم‌افزاری کار محور اصلی این جریان است.

 1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها