خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه در موضوع عوامل تربیتی در نهج البلاغه مولای متقیان امام علی(ع)، دوری از دنیا طلبی و دنیا زدگی را در کنار عوامل فردی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جزو مولفه های مهم تربیتی شمرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۹۲۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد فاطمی در نشست بصیرت دینی و انقلابی کارکنان سپاه آذرشهر در ادامه به بی ارزش بودن دنیا با استناد به کتاب نهج البلاغه اشاره و بیان کرد: در پستی و بی ارزشی دنیا همین بس که خدا در این دنیا مورد معصیت قرار می گیرد.

وی افزود: کسی به کمالات انسانی دست نمی یابد مگر اینکه وابستگی ها و تعلقات دنیا را رها کند و شهیدان ما زمانی شهید شدند که دست از تعلقات و وابستگی ها شستند ولی ما متاسفانه اکثرا اسیر وابستگی ها هستیم و طبق دستور آن ها رفتار و عمل می کنیم و این خوب نیست، انسان باید همیشه در تغییر و تحول در جهت رسیدن به کمالات حقیقی باشد.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه به عامل فردی در تربیت انسان که غالبا از طریق نفس سرچشمه می شود اشاره و اظهارداشت: ما اسیر عادات شده ایم،عادت به غیبت، عادت به پرحرفی، عادت به دیگر اعمال رذیله دیگر که مانع در تادیب نفس هستند.

وی در پایان به نقش عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تربیت نیز اشاره ای کرد و گفت: خط اتصال این سه مورد تقوا است که در هر مقوله تقوا رنگ خاصی به خود دارد مثلا تقوای اقتصادی کسب روزی حلال  است تقوای اجتماعی نحوه ارتباطات با دیگران مدنظر است و در تقوای سیاسی بایستی مراقب حب و بغض شخصی در قضاوت ها باشیم و این خیلی مهم است.

ارسال نظرات