خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

ملت ایران مقابل دشمن هرگز تسلیم نمی‌شوند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل دشمنان خود هرگز تسلیم نخواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۸۷۹
|
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری امروز در مراسم قرائت زیارتنامه «ازبعید» در مسجد اعظم ارومیه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگوی جامعه اسلامی است، اظهار کرد: یکی از ابعاد و جنبه‌هایی که در سیره پیامبر(ص) مشهود است پایداری و صبر ایشان در راه رسیدن به اهدافشان است و حکومت اسلامی نیز باید بر پایه صبر، مقاومت و ایستادگی استوار باشد.

وی رحلت نبی اکرم(ص) را مصیبتی بزرگ برای بشریت توصیف کرد و گفت: خداوند متعال وجود شریف ایشان را برای هدایت انسان‌ها خلق کرد تا علاوه بر ابلاغ پیام الهی، خود نیز الگوی رفتاری برای مردم باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جاهلان و کافران به این امر اذعان می‌کردند که حضرت محمد(ص) نیز مانند همه انسان‌هاست و فرستاده خداوند باید فراتر از بشر باشد، اظهار کرد: پروردگار انسانی را هدایت کننده بشریت قرار داد تا نشان دهد که موجودی با غرایض و تمایلات انسانی نیز می‌تواند به قلَه‌های معنویت برسد.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در همه زمینه‌ها همچون رفتار با خانواده، مدیریت اجتماعی، قضاوت در میدان نبرد در مقام یک فرمانده و الگو برای جامعه اسلامی بودند که صبر و بردباری از ویژگی‌های بارز رفتاری ایشان بود.

مجتهد شبستری با بیان اینکه هر اندازه هدف متعالی و بزرگ باشد، تحمل و صبر بیشتری لازم است، افزود: نبی اکرم(ص)، ۲۳ سال برای انجام رسالتش زحمت کشید و در برابر همه ناملایمتی‌ها مقاومت کرد.

۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

این روز دارای آیین‌های ویژه‌ای در آذربایجان‌غربی است که زیارت امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، زیارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذری و اطعام از جمله آنهاست.

انتهای پیام

ارسال نظرات