خبرهای داغ:
مشاور امور بانوان معاون وزير و مدير عامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران
پروانه رامین گفت: سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران از بانوان كارآفرين مستقر در شهركها و نواحي صنعتي حمايت ويژه مي كند.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۰۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، پروانه رامين در نشست تخصصي با بانوان كارآفرين، سرمايه گذار و بازرگان استان قزوين با بيان اينكه متاسفانه با توجه به اينكه مسائل و مشكلات حوزه بانوان كارآفرين خاص استان قزوين نبوده اظهار داشت: به رسميت نشناختن زنان كارآفرين در كشور علي الخصوص در استانهاي محروم، باعث بروز مشكلات بيشتر براي اين گروه از فعالان عرصه توليد شده است.


وي تصريح كرد: زنان كارآفرين فعال در عرصه اقتصاد به نوعي در حال جهاد هستند و در چندين جايگاه ايفاي نقش مي كنند . بانوان در هر زمينه اي فعاليت داشته باشند، منشا خير و بركت مي باشند.


مشاور امور بانوان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمايتهاي ويژه سازمان صنايع كوچك از بانوان كارآفرين افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي، حمايت با پرداخت يارانه جهت حضور در نمايشگاههاي داخلي و خارجي، برگزاري تورهاي تخصصي و ... از مهمترين برنامه هاي حمايتي سازمان صنايع كوچك مي باشد.


در ادامه "صديقه ربيعي" مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري گفت: مشكلات بانوان كارآفرين در استان رصد شده كه مهمترين آن مشكلات ارزي، سرمايه در گردش، مالياتي، وثايق، تهيه مواد اوليه است كه در سطح ملي بايد پيگيري شود و اگر اين بخشنامه ها، دستورالعمل ها و قوانين ابلاغي بازنگري و در سطح ملي جهت بانوان كارآفرين صادر گردد شايد زمينه فعاليت بيشتر بانوان در عرصه توليد و صنعت فراهم شود.


در پايان " سيده حميده زرآبادي " نماينده مردم شريف قزوين، آبيك والبرز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اگر براساس كيفيت و قانون مداري تمام امكانات را در اختيار توليد كننده قرار دهيم بانوان كارآفرين پيشرفت خوبي خواهند داشت تصريح كرد: بانوان كارآفرين در حوزه هاي دانش بنيان و فناورانه، پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته اند، تبعيض جنسيتي در بعضي حوزه هاي متاسفانه رخ مي دهد در صورتيكه خانمها دقيق تر و با كيفيت تر كارشان را انجام مي دهند و سعي شود واحدهاي توليدي بر اساس شايستگي و كيفيت كالاهاي توليد شده تسهيلات ريالي و ارزي در اختيارشان قرار گيرد.


قابل ذكر است اين نشست تخصصي با حضور 50 نفر از بانوان كارآفرين ، سرمايه گذار و بازرگان استان قزوين و مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين در محل اتاتق بازرگاني و صنايع و معادن و كشاروزي استان قزوين برگزار شد.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها