امام جمعه ارومیه گفت: مشکلات موجود در عرصه کشاورزی آذربایجان غربی با کمک نخبگان برطرف شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۵۴۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: باید برای تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف در آذربایجان‌غربی با جلب همکاری نخبگان، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا مشکلات گریبانگیر کشاورزان نشود.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکلات باید ضمن برنامه‌ریزی برای نوع محصول و میزان کاشت مناسب آن نیز تمهیداتی انجام و با همراهی بخش خصوصی در بازارهای هدف بازاریابی مناسبی صورت گیرد تا به محض تولید، شاهد خرید آن توسط مشتریان باشیم.

وی بیان کرد: اساتید دانشگاهی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان دستگاه‌های ذیربط در استان باید در این خصوص تعامل بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظیر سال گذشته، امسال نیز شاهد بارش‌های خوبی در استان طی روزهای گذشته بودیم و پیش‌بینی‌ها نیز از افزایش بارش‌ها خبر می‌دهد، ادامه داد: مدیریت نزولات آسمانی برای جلوگیری از بروز مشکل در استان ضروری است و باید با تدبیر لازم و به موقع در این موضوع نیز اقدام‌های لازم اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام قریشی بر لزوم قناعت در زندگی فردی، خانوادگی، اداری و اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: توجه ویژه به این امر مهم که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز است می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و جامعه را حل کند.

وی اضافه کرد: مسوولان و مدیران ادارات باید نخستین نفر در قناعت‌ورزی در جامعه باشند و از تجمل در اداره‌ها به صورت جدی پرهیز شود.

وی با انتقاد از استفاده برخی مدیران و مسوولان از فضاهای بزرگ اداری، بدون نیاز به وجود این فضاها در خدمت رسانی به مردم گفت: برخی اداره‌ها از واگذاری هکتارها زمین به دیگر ادارات و نهادها در راستای کمک به حل مشکلات مردم امتناع می‌کنند که در این خصوص باید تجدیدنظر شود.

امام جمعه ارومیه افزود: در کنار مسوولان، مردم نیز باید قناعت پیشه کنند و کمک به نیازمندان را همواره مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات