خبرهای داغ:
مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان:
مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان گفت: فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در همدان اکران می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۵۱۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در همدان اکران می‌شودسیدعبدالعلی دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در مدرسه سینمایی جشنواره عمار تولید شده است، اظهار داشت: کارگردان این فیلم «امیر داسارگر» است که قبلاً اولین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم را با عنوان «هنگامه» ساخته بود.

وی در مورد موضوع فیلم گفت: داستان فیلم دو نوجوان ایرانی و یک نوجوان افغانستانی هم‌مدرسه‌ای را روایت می‌کند که در حین آماده‌شدن برای شرکت در مسابقه ساخت پهباد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگی خود، وارد مسائل و درگیری‌های مهیجی می‌شوند.

مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان با اشاره به اینکه نه فقط در سینما، بلکه در سایر حوزه‌ها هم «نوجوان‌ها»، قشر مظلومی هستند و ما کمترین کالاهای فرهنگی را برایشان تولید کرده‌ایم، گفت: بسیاری از فیلم‌ها و آثار فرهنگی فقط به اسم نوجوان هستند اما در واقع برای بزرگسالان یا کودکان تولید شده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ویژه نوجوانان ساخته شده است و هم نوجوانان می‌توانند از فیلم بهره‌مند شوند و هم خانواده‌ها می‌توانند با دیدن فیلم با روحیات و ویژگی‌های نوجوانان و اصول تربیتی تعامل با آنها آشنا شوند.

دهقانی گفت: فیلم برای نوجوانان جذاب و زمینه‌ساز بلندپروازی است و برای خانواده‌ها آموزنده است.

وی به پروانه حمایتی رسمی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدارس منعی برای بردن دانش‌آموزان به تماشای فیلم ندارند بلکه توصیه هم شده‌اند.

مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان مضمون اصلی فیلم منطقه پرواز ممنوع هم «امید»، «اعتماد به نفس»، «بلندهمتی» و «توان حل مسئله» دانست و ادامه داد: در شرایطی که تمرکز دشمنان بر ایجاد یأس و ناامیدی و ترویج تنبلی و بی‌حرکتی در بین جوانان و نوجوانان است این فیلم به معنی واقعی کلمه یک فیلم «خط مقدمی» و «جنگی» است که از حد و مرزهای فرهنگی و معنوی و آینده جامعه و خانواده‌های ایرانی دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: همانطور که دیدن این فیلم برای نوجوانان و خانواه‌ها مفید است کسی هم که آن را نبیند ضرر می‌کند و از بینندگان فیلم عقب می‌افتد.

دهقانی تصریح کرد: تنوع موضوعی فیلم جذابیت دارد؛ مدافعان حرم، فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان، دستاوردهای علمی و فناوری و نظامی کشور، روستا، مسجد و حسینیه، جاسوسی، محیط زیست، یوزپلنگ و... در فیلم حضور دارند یا دیده می‌شوند، بر عکس خیلی از فیلم‌ها که با زحمت کم فقط در یکی دو محیط ساخته می‌شوند این اثر در 50 فضا یا لوکیشن مختلف تصویربرداری شده است.

وی با اشاره به ایده فیلم گفت: ایده اولیه فیلم برگرفته از ارتباط ویژه‌ای بود که بین شهید مدافع حرم مرتضی عطایی (معروف به ابوعلی) و پسرش وجود داشت.

مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان با بیان اینکه فیلم منطقه پرواز ممنوع، یک ماه قبل در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، به 14 سانس فوق‌العاده رسید (در حالی که هیچ اثری در جشنواره به سانس فوق‌العاده دوم نرسید) ابراز داشت:این فیلم عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم را از آنِ خود کرد.

وی ادامه داد: همچنین «علیرضا اکبری»، یکی از بازیگران نوجوان فیلم، برنده جایزه بهترین بازیگر این جشنواره شد.

دهقانی گفت: این فیلم، آبان‌ماه روی پرده سینماهای همدان همزمان با سراسر کشور می‌آید و برای نخستین بار، در راستای حمایت از شهرستان‌های محروم یا فاقد سینما، همزمان در این نقاط نیز می‌تواند اکرانِ مردمی شود.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث می‌شود در سینمای ایران فیلم‌های این چنینی کمتر ساخته شود این است که مردمی که طرفدار سینمای امیدآفرین، سینمای سالم و الگوساز و انقلابی هستند زیاد اهل سینما رفتن نیستند یا ترجیح می‌دهند فیلم را بعداً در تلویزیون ببینند و سینما به حیاط خلوتی تبدیل شده است که فقط چندصدهزار نفر که بیشتر فیلم‌های تلخ و ناامید کننده دوست دارند سرنوشت سینما و تولیدات آن برای همه مردم را تعیین می‌کنند.

مسئول اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در همدان گفت: خوشبختانه تهیه‌کننده این فیلم امکان اکران در شهرهای کوچک و بدون سینما را داده و الان در بسیاری از شهرها، ستادهای مردمی برای اکران و تبلیغ این فیلم تشکیل شده است و جا دارد این اتفاق در همه شهرها بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی امکان و تکلیفی برای حمایت از این فیلم دارد؛ خرید بلیت و دیدن این فیلم در سینما یا اکران مردمی هم کمک به خود است و هم کمک به رونق سینمای انقلاب.

دهقانی با بیان اینکه این فیلم را می‌شود خانوادگی دید، تصریح کرد: کسانی هم که امکانش را دارند پیشنهاد می‌شود بلیت فیلم را بخرند و به نوجوانان خانواده و فامیل و محله و مسجد هدیه بدهند، مدیران مدارس دانش آموزانشان را به سینما ببرند، مدیران آموزش و پرورش زمینه حضور مدارس در سینما را فراهم کنند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها فیلم را به مردم معرفی کنند، گروه‌های سرود می‌توانند سرود فیلم را که مضمون امید و حماسه دارد در مسجد و مدرسه و شهر اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات