خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین

نجات کوهنوردان مفقوده شده توسط نجاتگران هلال احمر/۱۴ ساعت عملیات سخت و نفسگیر برای نجات کوهنوردان

هاشمی گفت: دو نفر از نجاتگران تیم کوهستان به مسیر حرکت جهت درخواست کمک به پایین کوه ادامه دادند که موفق شدند با کمک نیروهای محلی و راه بلد به نقطه مورد نظر بازگردند و کوهنوردان مفقود شده را به روستای وناش بازگردانند.
کد خبر: ۹۱۸۵۵۱۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

حکمت اله هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در پی تماس اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین در ساعت ۱۰:۱۰ مورخ ۹۸/۰۸/۰۱  مفقودی ۴ کوهنورد به دلیل شرایط جوی نامساعد و سرما زدگی و مصدومیت یکی از کوهنوردان  اعلام گردید که بلافاصله با هماهنگی های صورت گرفته یک تیم تخصصی کوهستان از دفتر نمایندگی معلم کلایه به محل حادثه اعزام گردید. 

 

هاشمی همچنین بیان کرد: تیم کوهستان پایگاه معلم کلایه بعد از گذشت ۳ ساعت کوهپیمایی در مسیر سخت و دشوار به یک نفر از کوهنوردان مفقود شده که جهت درخواست کمک به میانه مسیر آمده بود رسیدند  و بعد از دریافت اطلاعات از وضعیت جسمانی کوهنوردان مفقود شده به محل اعلام شده حرکت کردند، که بعد از گذشت یک ساعت کوهپیمایی  متوجه شدند که مسیر  طی شده توسط کوهنورد اشتباه اعلام شده و از مسیر اصلی خارج گردیده اند.

 

وی گفت: نیروهای هلال احمر با استفاده از  تجربیات خود و با اتکا به آموزش های تخصصی دریافت کرده بعد از ۲ ساعت  جستجوی میدانی و بررسی نشانه های گزارش شده موفق شدند به محل جان پناه کوهنوردان که برای خود برپاکرده بودند برسند و بعد از بررسی وضعیت جسمانی کوهنوردان و  انجام اقدامات پیش بیمارستانی برای یکی از کوهنوردان که دچار سرمازدگی و مصدمیت شده بود به پایین کوه به حرکت افتادند .

 

هاشمی افزود:  تیم عملیاتی بعد از گذشت طی ۴ ساعت در مسیر برگشت به پایین کوه در شرایط سخت و دشوار ‌که مصدومیت یکی از کوهنوردان نیز بر دشورای حرکت افزوده بود  با توجه به تاریک شدن هوا و مه گرفتگی و سرمای شدید و باراش باران  از مسیر اصلی خارج گردیدند که این امر باعث شد که فرمانده تیم  تصمیم بر توقف و ایجاد جانپناه برای کوهنوردان بگیرد.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: دو نفر از نجاتگران تیم کوهستان به  مسیر حرکت جهت درخواست کمک به پایین کوه ادامه دادند که موفق شدند با کمک نیروهای محلی و راه بلد به نقطه مورد نظر  بازگردند و کوهنوردان مفقود شده را به روستای وناش بازگردانند.

 

نجاتگران جمعیت هلال احمر، کوهنورد مصدوم شده را پس از رسیدن   به روستا جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس مستقر در روستا دادند. 

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از کوهنوردان عزیز درخواست کرد که با توجه به آغاز بارش ها و سرمای هوا و نامساعد شدن هوا به ویژه در کوهستان قبل از حرکت به سمت کوه ها و انجام فعالیت های کوهپیمایی مراکز امدادی را از فعالیت های  خود با خبر گردانند تا در صورت بروز چنین حوادثی  در کمترین زمان ممکن عملیات امداد رسانی انجام گردد.

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها