خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ورزش و شکوفایی استعدادهای بدنی در حقیقت تکلیف الهی و ابزاری برای تزکیه است که جوانان باید آن را رعایت کنند و خود را بر اساس آن تربیت کنند.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۶۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه کارکرد اصلی ورزش افزایش سطح نشاط و ایجاد انگیزه در جامعه را به دنبال دارد، گفت: نشاط و شادابی و انگیزه در تقابل همه توطئه های دشمنان است که میخواهند یاس و ناامیدی را در جامعه ما بیشتر کنند.
وی با اشاره به اهمیت ورزش و تاکید ائمه معصومین و پیامبر اکرم(ص) به امر ورزش افزود: ورزش در همه رشته هایی که در میادین مختلف مرسوم است جامعه را زنده و با نشاط میکند خصوصاً وقتی این موضوع بواسطه جوانان انجام گرفته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جوانان گفت: از دیدگاه معظم له موضوع جوانان مسئله ای ملی است و همه ما در قبال این قشر از جامعه مسئول هستیم و باید همه تلاش ها به رفع مشکلات آن ها متمرکز شود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اهمیت موضوع جوانان باعث شده است تا مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز این قشر فعال جامعه باشد، تصریح کرد: ورزش و شکوفایی استعدادهای بدنی در حقیقت تکلیف الهی و ابزاری برای تزکیه است که جوانان باید آن را رعایت کنند و خود را بر اساس آن تربیت کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با توصیه به امر ورزش در بین جوانان بی قدرتی و آسیب پذیر بودن را از مضرات عدم توجه به ورزش برشمرد و گفت: برای به روز رسانی توانایی های بدنی باید به ورزش توجه ویژه داشته باشیم.
امام جمعه تبریز دوری از گناه و تقویت روحیه با نشاط در جامعه را از فواید ورزش دانست و گفت: ورزش یک ارزش است که میتواند هم در فرد ورزشکار و هم در جامعه اثرات بسیار مثبتی داشته باشد.
حجت الاسلام آل هاشم اعتلای نام و پرچم ایران اسلامی را از اثرات مثبت و ماندگار ورزش عنوان کرد و گفت: اعتلای کشور یک نوع عبادت است و جوانانی که در این راستا حرکت میکنند و موجب سرافزاری ملت ایران میشوند، افتخار نظام اسلامی هستند.

ارسال نظرات