المپیاد ورزشی پایگاه‌های مقاومت بسیج بهاباد روز دوشنبه با شرکت ۲۸ ورزشکار برتر در ۶ رشته، به مناسبت هفته تربیت بدنی در ناحیه مقاومت بسیج مرکز این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۳۴۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ، سرهنگ پاسدار سعید دهقان ده‌جمالی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه این المپیاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ورزشکاران در رشته‌های فریزبی، تنیس، دارت، دربیل و پلانتی با هم رقابت کردند و از نفرهای برتر در مراسم جداگانه‌ای تجلیل می‌شود.
وی تصریح کرد: ورزش جزو نیازهای اساسی جسم و روح آدمی است و جامعه‌ای سالم و پرنشاط در گرو توسعه ورزش است و پرداختن به آن باعث ایجاد روحیه‌ای پرانرژی، پرنشاط و فعال در بین کارمندان می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد به نقش و اهمیت ورزش در بین بسیجیان اشاره کرد و افزود: حضور ورزشکاران در اقشار مختلف بسیج حائز اهمیت است، می‌توان در این زمینه با قدرت بیشتری در خصوص جذب جوانان و گسترش فرهنگ بسیجی، اسلامی و ایرانی در بین اقشار ورزشی و غیر ورزشی اقدام کرد.
المپیاد یادشده با همکاری اداره تربیت بدنی، هیئت ورزش‌های همگانی و تربیت بدنی حوزه شهید محلاتی برگزار شد.
به نوشته لغت‌نامه دهخدا، المپیاد، واژه فرانسوی است و مبنای سال شماری یونانیان بود، آنها هر چهار سال یک بار در شهر « المپی » واقع در « پلوپونز» گردهم می‌آمدند و مسابقه‌هایی در همه رشته‌ها ترتیب می‌دادند و شخصی که مسابقه را می‌برد جایزه می‌گرفت و در یونان معروف می شدو و مدت چهارسال میان ۲ دوره بازی متوالی را المپیاد می‌نامیدند.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات