خبرهای داغ:
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد

پرداخت ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از پرداخت ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۵۳۳۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

پرداخت ۱۶۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حسین مهری در بازدید از شرکت فروسیلیس غرب پارس ملایر اظهار داشت: طبق سیاست‌های اعتباری که دنبال می‌کنیم، امسال ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای طرح‌های ایجادی، توسعه و سرمایه در گردش و در راستای رونق تولید کشور پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری از این مبلغ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش پرداخت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و ضرورت تثبیت اشتغال، موجب شد تا حمایت بیشتری از واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه آنها داشته باشیم.

وی افزود: در استان همدان از ابتدای دولت تدبیر و امید هشت طرح با تسهیلات این بانک به بهره‌برداری رسید و یک طرح «تولید کاغذ» نیز با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

مهری شرکت فروسیلیس غرب پارس را از جمله این طرح‌ها برشمرد و بیان کرد: در مدت یاد شده و در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن برای اجرای این طرح‌ها به استان همدان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با طرح‌های جدیدی که امروز در این استان به توافق رسیدیم، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها کمک خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور ابراز امیدواری کرد: با توافق‌های انجام شده و اقداماتی که دنبال می‌شود، شاهد اشتغال پایدار و ارزش افزوده بیشتری در این استان باشیم.

وی درباره طرح توسعه شرکت فروسیلیس غرب پارس (شمش منیزیم) گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که طبق توافق‌های صورت گرفته، قرار شد حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن به این واحد پرداخت شود.

مهری یادآور شد: مقرر شد مابقی منابع نیز هر اندازه که نیاز باشد، از طریق منابع داخلی سهامداران تامین شود.

وی این طرح را یکی از طرح‌های مهم برای کشور دانست و بیان کرد: بانک صنعت و معدن برای طرح قبلی شرکت فروسیلیس غرب پارس نیز 7 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد که با اجرای طرح توسعه‌ای این شرکت، اشتغال مناسب و ارزش افزوده بالایی برای منطقه ایجاد می‌کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اضافه کرد: بی درنگ پس از ارائه طرح از سوی شرکت فروسیلیس غرب پارس، در کوتاهترین زمان ممکن بررسی‌های لازم در بانک انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: معاون استاندار همدان قول داد از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون این تسهیلات پرداخت شود که منابع ارزان قیمتی است و برای طرح‌های توسعه‌ای این واحدها مناسب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار