خبرهای داغ:
دستگیری و بازداشت پروفسور مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی متخصص در سلول‌های بنیادین توسط آمریکا و عدم توجه رسانه‌های مختلف دنیا نسبت به این موضوع در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) مورد نقد و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۸۵۳۱۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پورانوری با نگاهی به گروگان گیری ایرانیان از سوی دولت‌های مختلف به ویژه آمریکا به بحث و بررسی تحریم‌های علمی و فناوری ایران توسط غرب و هراس بستگان افراد دستگیر شده از مصاحبه به دلیل مشکلات احتمالی می‌پردازد.

این برنامه ضمن واکاوی اقدام ایالات متحده آمریکا برای بازداشت پروفسور سلیمانی متخصص سلول‌های بنیادین و رئیس انجمن هماتولوژی ایران که برای گذراندن فرصت مطالعاتی به آمریکا رفته بود، دلایل واهی دستگاه قضایی آمریکا برای زندانی کردن این استاد ۴۹ ساله ایرانی طی ۸ ماه گذشته از جمله ورود پنج ویال هورمون رشد (که در سطح دنیا به راحتی قابل دسترس است) از آمریکا به ایران توسط چند نفر از دانشجویان وی را مورد بحث و گفت و گو قرار می‌دهد.

فشار آمریکا به پروفسور سلیمانی برای اقرار به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تلاش سرسختانه و همه جانبه آمریکا برای جلوگیری از رشد علم و تحقیقات در ایران و ضرورت اقدامات رسانه‌ای گسترده برای آزادی این دانشمند ایرانی از دیگر محور‌های مورد بررسی در این برنامه به شمار می‌رود.

مهناز ربیعی همسر پروفسور سلیمانی، منصوره موحدین استاد گروه علوم تشریح دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، برادر پروفسور سلیمانی و دکتر سعید کاویانی و احمد عالی از همکاران پروفسور سلیمانی مهمانان این برنامه هستند.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۰:۰۳ بامداد چهارشنبه ۱ آبان از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات ۰۵:۰۰، ۱۲:۰۰ و ۱۷:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۷:۰۰ و ۲۰:۰۰ و جمعه ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها