خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در دانشگاه و مدارس در زمینه علمی کودتا صورت گیرد گفت: ما نسل جدید خود را در اختیار ۱۰ هزار معلم و دانش آموخته فرهنگیان می گذاریم که دروسی که به آنها آموخته شده و در اختیارشان قرار گرفته هیچ ضرورتی ندارد و مفید نیست.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۷۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز در بیرجند گفت: اهمیت جمهوری اسلامی به معنویت است چرا که پیشرفتهای علمی و صنعتی و هسته ای در سایر کشورها نیز هست.

وی با بیان اینکه علم ارزش دارد اما تنها کافی نیست گفت: علم بر تمام چیزها و افراد اثر گذار است و علم باید مفید باشد اما متاسفانه عِلم امروز عِلم پیامبر نیست.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: بسیاری از علوم که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تدریس می شود ضرورتی ندارد چرا که دانستن آنها جایی را آباد نمی کند و ندانستن آنها جایی را خراب نمی کند.

وی با بیان اینکه امروز حدود چهار میلیون لیسانس بیکار در کشور است ادامه داد: علم باید همراه هنر باشد اما  اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه ها هیچ مهارت و هنری ندارند لذا تنها یک مدرک گرفتند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مسئولین دانشگاه ها و مدارس گفت: باید علومی که به افراد می آموزیم یا واجب یا مستحب باشد و یا مشکلی را از جامعه و یا حتی یک فرد برطرف کند در غیر این صورت آن علوم آموخته شده مفید نبوده و ما در قبال افراد مسئول هستیم.

وی  با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) از علم غیر مفید به خدا پناه می برد گفت: حتی مسائل مرجعیت و امور مطرح شده در منبر هم باید مفید باشد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مشکل انسانها این است که در فکر آزاد نیستند و حتی بسیاری از تحقیقات دانشگاهی نیز غیر ضروری و تنها صرف وقت است.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه و مدارس در زمینه علمی کودتا صورت گیرد افزود: ما نسل جدید خود را در اختیار ۱۰ هزار معلم و دانش آموخته فرهنگیان می گذاریم که دروسی که به آنها آموخته شده و در اختیارشان قرار گرفته هیچ ضرورتی ندارد و مفید نیست.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور  ادامه داد: داشتن مهارت به دنبال علم ضروری است چرا که اگر مهارت نباشد شغل نیست اگر شغل نباشد پول نیست و اگر پول نباشد ازدواج نیست و اگر ازدواج نباشد زندگی و خانواده نیست.

وی کسب یک هنر و مهارت را برای خانم ها و آقایان در طول دوران تحصیل لازم دانست و گفت: نباید خودمان را به دولت و مشاغل اداری وابسته کنیم که اگر نبود خانه نشین بشویم.

قرائتی معلمی و پاسخ دادن به شبهات را مهارت دانست و گفت: علم تنها در کتب درسی نیست همان گونه که امام رضا فرمودند هر کس به دنبال علم است باید به قرآن مراجعه کند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی دانشمندان قرآن را علم نمی دانند و تنها علم را در مدارک دانشگاهی می دانند در حالی که یک همزه در قرآن کلی مفهوم دارد.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: هر آیه قرآن معانی و درسهای زیادی دارد که می توان با مراجعه به قرآن و تدبر در آن به آن مفاهیم رسید.

وی با بیان اینکه ما قرآن و نهج البلاغه را نفهمیدم لذا دستمان خالی است، گفت: ما فکر می کنیم تنها چیزهایی که می خوانیم و از آن مدرک داریم علم است اما در واقع دچار اشتباه هستیم.

قرائتی ادامه داد: مشکل ما این است که نمی توانیم در شرایط مختلف تصمیم بگیریم همان طور که حضرت آدم نتوانست تصمیم بگیرد و از بهشت خارج شد لذا باید در زمان و به موقع هر فردی خودش بنا بر مصلحت خود تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه در اسلام فارغ التحصیل نداریم گفت: علم تنها در کتابها نیست و هر ابتکار و عملی که مسلمانان انجام دهند که دشمن را عصبانی کند عمل صالح و خطاب ذکر اسلام علی عباد الصالحین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها