خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در شورای اداری استان گفت: با افزایش جمعیت در اربعین امسال، امکانات نیز کیفیت بهتری داشت.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۵۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نخستین جلسه شورای اداری استان قزوین با حضور استاندار جدید، برای آقای جمالی‌پور آرزوی موفقیت کرد و افزود: پیروی از فرهنگ عاشورا و منویات رهبر فرزانه انقلاب، گره‌گشای مشکلات خواهد بود و انتظار این است که آقای استاندار این مسیر را دنبال نمایند تا کارها با جدیت پیش برود.

 

وی در ادامه به ریشه اربعین در منابع دینی اشاره کرد و یادآور شد: اربعین نه تنها در صدر اسلام سابقه دارد، بلکه پیش از آن نیز به عنوان یک فرهنگ و ادبیات مطرح بوده و این مهم نشان دهنده اربعین به عنوان یک موضوع مهم دینی است.

 

امام جمعه قزوین به پیشرفت‌های کشور در چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی سال گذشته به اربعین خود رسید و مشاهده کردیم در چهل سالگی خود، جلوه‌های اقتدار نظامی و سیاسی کشور در سطح بین‌المللی بروز و ظهور بسیار بالایی پیدا کرد و دشمنان ما منزوی شدند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری عظمت حماسه پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: شاهدیم در پیاده‌روی اربعین، جلوه‌های بین‌المللی اسلام در حال دیده شدن است و گفته شد امسال پرچم ۵۰ کشور مختلف از اقصی نقاط جهان در مسیر پیاده‌روی دیده شد.

 

وی با تقدیر از حمایت‌های مردم و مسئولان از حرکت اربعین، بیان کرد: با افزایش جمعیت در اربعین امسال، امکانات نیز کیفیت بهتری داشت و این رشد روز افزون بسیار حائز اهمیت است و می‌باید در سال‌های آینده ادامه یابد.

 

آیت‌الله عابدینی در ادامه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام و یارانشان پیش از عاشورا می‌دانستند پیروز این نبرد خواهند بود، عنوان کرد: یزیدیان گمان نمی‌کردند امام حسین (ع) پیروز شود اما از عصر عاشورا جلوه‌های پیروزی اباعبدالله و یارانشان نمایان شد و در اربعین بروز و ظهور یافت.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت زینب (س) در مجلسی به ابن زیاد و یزید نشان دادند که شکست خوردگان حقیقی هستند و یزیدیان هیچگاه نمی‌توانند وحی را خاموش کنند و یاد ائمه اطهار (ع) را به فراموشی بسپارند و این جریان همواره پیروز است.

 

وی اظهار کرد: امام زمان (عج) خود را فرزند امام حسین (ع) معرفی کرده‌اند و این نشان می‌دهد قبل از ظهور باید امام حسین (ع) شناخته شود و این هدف در پیاده‌روی اربعین در حال تحقق است.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها