خبرهای داغ:
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام بیرجند:

نیروی انتظامی در مقابله با منکرات تنهاست/ نهادهای فرهنگی طبق فتوای رهبری در مبارزه با منکرات اقدام کنند

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام بیرجند گفت: مشکل اصلی اینجاست که مبارزه با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی را همه دستگاه ها و نهادها رها کرده اند و مسئولیت را کامل بر عهده نیروی انتظامی گذاشتند.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۳۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

حجت الاسلام والمسلمین علی دلدار مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام  بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهار داشت:  هیچ دین و آیینی بیش از اسلام نسبت به حقوق افراد تفسیر ندارد به خصوص حقوق بانوان از اعجاز اسلام است  اما متأسفانه به خوبی رعایت نمی شود.

 وی خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان حقوق بشر یا منشور سازمان ملل در دنیا مطرح شده حقوق انسانی است که انسان را در حد حیوان متمدن می دانند و شعار برابری مرد و زن سرمی دهند.

حجت الاسلام دلدار افزود: اسلام در مورد حقوق زن و مرد تکالیف را واضح بیان کرده است. شهروندان حقوق عمومی و حقوق اختصاصی دارند که در رساله امام سجاد علیه السلام  بیان شده است.

وی به جریان حضور بانوان در ورزشگاه ها و ماجرای دختر آبی اشاره کرد و افزود: توطئه فرهنگی پشت این مسئله است که به ولنگاری ها عنوان حقوق می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام  بیرجند با بیان اینکه قطعاً حضور بانوان در ورزشگاه آزادی  زمینه بروز مفاسد اخلاقی و ولنگاری ها را فراهم می سازد متذکر شد: اسلام نسبت به عفاف و حجاب و غیرت تأکید دارد و در اسلام پای هیچ مسئله ای همچون عفاف و حجاب محکم ایستاده نشده است و دستورات اکیدی نسبت به رعایت اصل عفاف و حجاب وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که جو حاکم بر ورزشگاه ها که جمعیت کثیری از جوانان با شرایط خاص و با شور و هیجاناتی حاضر می شوند؛ قطعاً با وجود بانوان و آقایان در چنین محیط هایی ظهور و بروز آسیب های اجتماعی و مسائل ضد اخلاقی غیر قابل کنترل است و هر گونه ولنگاری و بی بند و باری رخ می دهد.

حجت الاسلام دلدار یادآور شد: جامعه ما دینی است و بر اساس احکام اسلامی است بنابر این افرادی که مسلمان نیستند و در جامعه اسلامی زندگی می کنند باید ضوابط و مقررات حکومت دینی را رعایت کنند وگرنه در جامعه اسلامی طبق فتواهای مراجع داریم که محدودیت در دیدن برنامه های ورزشی برای بانوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جریان های وابسته به غرب چنین نیازها و حقوقی را برای زنان جامعه ما تصویر می کنند افزود: در صورتیکه جامعه غرب مبتلا به لجن زاهایی هستند که عقلای آنها می گویند در منجلاب بی بند و باری گرفتار هستند و در حالیکه شعار آزادی سر می دهند که به جای آزادی از مشکلات، بیشتر گرفتار مسائل غیر اخلاقی هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام  بیرجند گفت: ما در جامعه اسلامی شهدای بسیاری برای حفظ ارزش ها و هویت دینی خود تقدیم کرده ایم تا امروز دچار گرفتاری های فرهنگی و اجتماعی نباشیم.

وی به نقش آفرینی نیروی انتظامی در مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی راهش مقابله نیست بلکه مرحله آخر کار نیروی انتظامی است.

حجت الاسلام دلدار ادامه داد: مشکل اصلی اینجاست که مبارزه با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی را همه دستگاه ها و ارگانها رها کرده اند و مسئولیت را کامل بر عهده نیروی انتظامی گذاشتند.

 

پیام عاشورا  را به گوش افرادی که پای عَلَم امام حسین(ع) می آیند برسانیم

 

 

وی با بیان اینکه در ایام عزاداری برای اباعبدالله الحسین و ائمه معصومین علیه السلام باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود اظهار داشت: تنها راهش این است که نهادهای فرهنگی، تبلیغی و رسانه ها طبق فتواهای رهبری در رابطه با منکرات اقدام کنند که طبق نظر رهبری اگر جایی نیاز است چندین نفر باید بگویند تا اثر کند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام  بیرجند گفت: درمان آسیب، اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که آداب و شرایطی دارد . ما تا جایی که بر سر و سینه بزنیم و به پیام عاشورا عمل نکنیم  راه به جایی نمی بریم.

وی تأکید کرد: ما باید راه دین را در پیش بگیریم. در جلسات مختلف پیام عاشورا  را به گوش افرادی که پای عَلَم امام حسین(ع) می آیند برسانیم.  ما باید موعظه ها را عمیق تر، جذاب تر و بهتر کار کنیم و خود عامل به رهنمودهای دینی باشیم.

دلدار ادامه داد: مطالعات خود را افزایش دهیم تا شبهات که امروز در جامعه و فضای مجازی ترویج می شود را به خوبی و به موقع پاسخگو باشیم. اطلاعات دینی باید ترویج شود زیرا کار فرهنگی معجزه یک شبه نیست و تلاش مستمر و کار جهادی می طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها