رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار:
سردار رستگارپناه گفت: اقتدار در سیستم اطلاعاتی کشور باعث شد که مرحله روح‌الله زم در یک مرحله دستگیر شود که این دستگیری پیام مهمی برای اپوزیسیون خارج از کشور دارد؛ آنها بدانند بزودی پرده از بسیاری جزئیات برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۳۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (تحلیل بازتاب دستگیری روح‌الله زم و اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران) در ارتباط تلفنی با سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

حسن رستگارپناه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: درباره روح‌الله زم که در جبهه مقابل ما قرار داشت و اخباری را در افکار عمومی نشر می‌داد که بسیاری از آنها دروغ‌پردازی بود و بسیاری از آنها با پیوندی که با بعضی عناصر وابسته به کشورهای غربی در داخل بودند و از طرف دیگر پشتیبانی مستمر و اتاق فکری که برایش طراحی کرده بودند، مدام تلاش می‌کرد تا افکار عمومی ما را در جهتی قرار دهد که نظام اسلامی و تلاش‌های پیگیر جبهه مقاومت را با ضعف و سستی روبه‌رو کند.

وی افزود: اما همان‌طوری که خداوند متعال وعده داده بود و سپاه پاسداران نیز بر مبنای همین وعده الهی همه حرکت‌هایش را انجام می‌دهد، تلاش مستمری را برای خاموش کردن این جبهه از چند وقت قبل شروع کرده بود و به لطف الهی توانستیم این جریان را متوقف و سردسته آن را دستگیر کنیم. هر چند روح‌الله زم را نمی‌توان به عنوان یک فرد به شمار آورد، برای این‌که او در جبهه‌ای قرار گرفته و به پشتوانه حمایتی که داشت، بر آن بود که جبهه داخل کشور ما را تضعیف کند.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار ادامه داد: متاسفانه برخی از اطلاعات از درون حاکمیت و توسط برخی جریانات منحرف در ایران در اختیار زم قرار داده شد تا بتوانند به اهداف خودشان برسند. در مجموع پیچیدگی کار دستگیری یک عنصر سرشبکه جاسوسی که روح‌الله زم بود، یک کار پیچیده اطلاعاتی است که با تلاش، جدیت، دقت و با هوشمندی اقدام شد. این‌طور نیست که تصور کنید روح‌الله زم خیلی ساده و راحت در دامی افتاد که خداوند برای او گذاشته بود و این دامی است که خداوند برای به جبهه حق وعده داده بود.

حسن رستگارپناه گفت: در اثر صدق نیت و آرمان‌هایی که شهدای انقلاب اسلامی برای آن داشتند، از هر بلا و شری که سرکرده آن چه صهیونیست، آمریکایی یا وهابی باشد، مصون است. از آن طرف فرانسه که مکان و امتیازاتی را برای این عنصر ناخلف ایجاد کرده بود، به خوبی متوجه شد که نیروهای اطلاعاتی ما دارای چه توانمندی هستند، اکنون فیلم‌ها و اطلاعات ارزشمندی از این فرد در اختیار داریم که هر کدام از آنها می‌توانند سرنخ‌هایی از وابستگان به جبهه کفر باشد و ثابت کند که خدای متعال اراده کرده است که دشمنان ما ضعیف و ذلیل شوند.

وی افزود: دستگیری زم پیام مهمی برای اپوزیسیون خارج از کشور دارد، اکنون که یکی از سرشاخه‌های آن دستگیر شد، پرده از بسیاری جزئیات برداشته خواهد شد و ارتباطات کلی آنها برملا می‌شود. وقتی زم در پاریس فعالیت می‌کرد، با بنی‌صدر، فعالان شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و برخی دیگر دیدار داشت و از آنها خط و اطلاعات می‌گرفت، اما با همه این حرکات به لطف حق در دام ما افتاد. امروز به عنایت پروردگار شرایط ما بگونه ای است که اقتدار در سیستم اطلاعاتی کشور وجود دارد که در یک مرحله روح‌الله زم را دستگیر کرد و بعد مورد تخلیه اطلاعاتی قرار دهد. از طرفی ما به حدی قدرتمند شدیم که می‌توانیم پهپاد آمریکایی را سرنگون کنیم، لذا ما امروز به تسلطی دست پیدا کردیم که توانستیم جبهه کفر را به زبونی و خواری بکشانیم.

ارسال نظرات