خبرهای داغ:
برای اولین بار در ایران

ساخت دستگاه نگهداری و حمل داروهای خاص با همت دانش‌آموز مبتکر نهبندانی

به همت دانش‌ آموز نهبندانی و با حمایت سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی، دستگاه نگهدارنده و حمل داروهای خاص ساخته شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۱۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی عباسی دانش‌آموز پایه نهم  که به همراه همکلاسی خود علیرضا نیکبخت این دستگاه را اختراع کرده است، گفت: این دستگاه شرایط محیطی را برای انتقال اعضای قطع شده بدن و داروهای خاص که نیاز به شرایط منحصربه فردی برای انتقال به بیمارستان دارند، فراهم می‌کند.


وی افزود:در این دستگاه در کنار استفاده از المان سردکننده، برای جلوگیری از هدر رفت دما و ورود باکتری‌ و آلودگی، محفظه ای با سه لایه شامل پی وی سی، یونولیت و پلکسی به کار گرفته شده است.


دانش آموز مبتکر نهبندانی هزینه ساخت این دستگاه را یک میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این دستگاه به خاطر قیمت مناسب و ضروری بودن استفاده آن در آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه حمل بیمار به عنوان یکی از نیازهای بیمارستان به شمار می‌رود.


علی عباسی درخصوص موارد استفاده این دستگاه افزود :از این دستگاه می توان در کارگاه‌های ساختمانی یا صنعتی استفاده کرد تا اگر یکی از کارگران دچار سانحه‌ای شد، بتوان عضو قطع شده با درصد حیات بالا را به بیمارستان منتقل کرد.


وی با بیان اینکه ابعاد این دستگاه متناسب با کاربردهای آن قابل تغییر است افزود : همچنین از این دستگاه در ابعاد بزرگتر برای انتقال واحدهای خون و در ابعاد کوچکتر برای نگهداری انسولین برای بیماران دیابت استفاده کرد و مراکز بهداشتی نیز برای نگهداری از واکسن یا هر داروی دیگری که به دمای مخصوص و شرایط مشابه آن نیاز دارد، بکارگیری می شود.


برای ساخت دستگاه نگهداری و حمل داروهای خاص، سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ، علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، تسهیلات 700 هزار تومانی بلاعوضی هم پرداخت کرده است .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها