دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به قلع و قمع 150 مورد از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در زنجان گفت: دستگاه قضایی در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در باغ شهرها کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۱۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، از اواخر تابستان 98 تاکنون بیش از 150 قلع و قمع در تغییر کاربری‌های غیر مجاز داشتیم که 40 مورد آن در هفته جاری انجام شده است.

 

 دادستان مرکز استان زنجان افزود: این قلع و قمع‌ها در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در داخل باغ شهرها و نیز در سایر مکان‌ها که در حال احداث  و یا جدید الاحداث بوده‌اند انجام شده است.

 

 وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در باغ‌ها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هر گونه تغییر کاربری‌های غیر مجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود.

 

کرمی خاطر نشان کرد: افراد پشت صحنه ایجاد باغ شهرها افراد سودجو و فرصت طلبی هستند که زمین‌های کشاورزی را به قیمت ارزان خریداری کرده و با خرد کردن آنها به قیمت‌های بسیار گزاف از طریق واسطه‌ها به افراد بی اطلاع می‌فروشند و سودهای کلان می‌برند و خسارات زیادی را متوجه کشاورزی استان و شهروندان می‌کنند، در حالی است که اساساً خرد کردن و قطعه‌بندی اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک مقدمه‌ای برای تغییر کاربری غیر مجاز بوده و ممنوع است.

 

 دادستان مرکز استان زنجان با تاکید بر ممنوعیت ایجاد هر گونه باغ شهر جدید تصریح کرد: با افرادی که در صدد ایجاد باغ شهر غیر مجاز جدید هستند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات