در همایش مواجهه صحیح با بازی های غیرمجاز رایانه ای عنوان شد؛

فعالیت ۲۸ میلیون کاربر در حوزه بازی های رایانه ای

دبیر ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز کشور، گفت: ۲۸ میلیون کاربر در حوزه بازی های رایانه ای کشور فعالند که ۸۰ درصد آنان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۱۸۵۱۵۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش مواجهه صحیح با بازی های غیرمجاز رایانه ای در شهرکرد برگزار شد.

خسرو کُردمیهن در این همایش با اشاره به گسترش برخی از بازی های غیرمجاز رایانه ای در کشور گفت: بسیاری از این بازی ها در حالی در کشور منتشر شده که در بیش از ۱۶ کشور اروپایی و آمریکایی ممنوع است.

دبیر ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز کشور،  افزود: خوشبختانه با مشارکت نهادهای قضایی و امنیتی، فروش این بازی ها در یک هزار و ۵۷۰ مرکز توزیع در تهران کنترل شده و ممنوع است که با توجه به جرایم سنگین مالی و بازخورد مثبت آن، این طرح بزودی در همه استان ها عملیاتی می شود.

کردمیهن، آگاهی بخشی به نوجوانان، جوانان و خانواده های آن ها با مشارکت آموزش و پرورش را یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با نشر بازی های غیرمجاز رایانه ای بیان کرد.

دبیر ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز کشور همچنین بازی های موبایلی را مهم ترین استعداد بازی سازان فضای مجازی در کشور دانست و گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار بازی موبایلی در دسترس قرار گرفته که همه آن ها تحت نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور قرار دارد.

نخستین همایش «مواجهه صحیح با بازی های غیرمجاز رایانه ای» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و با حضور جمعی از مدیران مدارس، معلمان پرورشی، فعالان مؤسسات فرهنگی و عموم مردم استان در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار