خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: مسئولین باید جرأت صدق لسان و راستگویی را در قبال مردم داشته باشند و اگر نتوانستند به وعده‌هایی که دادند، عمل نمایند با صداقت تمام به مردم بگویند.
کد خبر: ۹۱۸۵۰۶۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س)، طی سخنانی اظهار داشت: زمانیکه انسان قصد رفتن به دنیای باقی را دارد باید برای خود زاد و توشه‌ای فراهم نماید و برای هر یک از مواقف مرگ هدیه‌ای آماده نماید.

وی افزود: هدایایی که انسان باید برای دو فرشته الهی یعنی نکیر و منکر آماده نماید، در نوع خود مهم و حیاتی است، چرا که این دو مأمور سؤال، در قبر هستند تا بتوان از این طریق پرسشگری را سهل کرد و به راحتی از این موقف سخت عبور نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: اعتقاد و باور به فرشتگان و ملائکه جزو اعتقادات عمومی است و انسان باید به ملائکه اعتقاد داشته باشد؛ ملائکه در بین مردم وجود دارند و به منازلی که قرآن قرائت می‌شود رفت و آمد دارند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: هدایای مخصوص نکیر و منکر چهار مورد است که اولین آنها، صدق لسان است، چرا که انسان دروغگو بر اساس آیات قرآن کریم هم منافق است و هم فاسق و خائن می‌باشد.

وی یادآور شد: انسان حتی به مزاح هم نباید دروغ بگوید، چرا که دروغگویی اعتماد عمومی را در جامعه سلب می‌کند. در حقیقت دروغگویی نشانه حقارت بوده و جوانمردی را از بین می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: مسئولین باید جرئت صدق لسان و راستگویی را در قبال مردم داشته باشند و اگر نتوانستند به وعده‌هایی که دادند، عمل نمایند با صداقت تمام به مردم بگویند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: دومین هدیه برای نکیر و منکر ترک غیبت است؛ حق گویی و عدم گرایش به باطل و تواضع و فروتنی سومین و چهارمین هدیه‌ای است که انسان باید برای نکیر و منکر فراهم نماید، چرا که قبر نزدیک است و همه انسان‌ها دیر یا زود باید راهی این خانه ابدی شوند.
ارسال نظرات