معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد زیر ساخت این مجموعه به مساحت زیر بنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مساحت عرصه ۳۰ هزار متر مربع آماده شده است.
کد خبر: ۹۱۸۵۰۳۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در ارتباط با راه اندازی بزرگ ترین کمپ ترک اعتیاد جنوب شرق کشور در کرمان توسط سپاه گفت: کمپ ماده ۱۶ سپاه ثارالله از اواخر سال گذشته کلنگ زنی شد و چندین تیم مهندسی برای اجرای زیر ساخت این اردوگاه ترک اعتیاد مشغول به فعالیت شدند.

وی عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای راه اندازی زیر ساخت سالن هایی همانند اسکان، غذاخوری، غربالگری، سم زدایی و سایر بناهایی مورد نیاز ایم مجموعه، هزینه شده است.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد زیر ساخت این مجموعه به مساحت زیر بنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مساحت عرصه ۳۰ هزار متر مربع آماده شده است.

ستایش نیا تاکید کرد: این اردوگاه بزرگترین کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ جنوب شرق خواهد بود و با عنوان “اردوگاه درمان، اشتغال و صیانت کرامت” نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا این مرکز در تاریخ ۵ آذر سال جاری و به مناسبت هفته بسیج به بهره برداری رسد، با توجه به اینکه ظرفیت این اردوگاه ۵۰۰ نفر است اما در گام ابتدایی ۱۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به ایجاد اشتغال در این مرکز یادآور شد: افرادی که با حکم قضایی به این مرکز معرفی می شوند علاوه بر اجرای روند درمانی آن ها در دوره ۳ ماهه و یا ۶ ماهه آموزش های کارآفرینی به صورت تئوری و عملی را در این اروگاه فرا می گیرند.

ستایش نیا افزود: این آموزش های کارآفرینی با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمان انجام می شود و برای پیشبرد این اقدام با چند کارگاه صنعتی بزرگ در استان تفاهم نامه امضا شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه تنها معتادینی که درمان شده و توسط سپاه معرفی می شوند در این کارگاه ها مشغول به کار خواهند شد.

ایجاد اشتغال برای معتادین درمان شده اولویت اصلی مجموعه کرامت

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: برنامه ریزی های انجام شده با هدف ایجاد یک شغل پایدار برای افرادی که به بیماری اعتیاد مبتلا هستند و دوری آن ها از مواد مخدر در صدر اولویت ها قرار دارد.

ستایش نیا ادامه داد: از این رو کارگروه اشتغال منسجمی در این مجموعه راه اندازی شده تا اهداف این مجموعه در راستای کارآفرینی به خوبی محقق شود.

وی با اشاره به حضور سپاه برای درمان آسیب های اجتماعی گفت: سپاه با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری خط و مشی خود را تعیین می کند و در حال حاضر آسیب های اجتماعی در جای جای جامعه ما گسترش یافته است.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از این رو سازمان بسیج به دنبال کمک به حل این معضلات معاونتی تحت عنوان معاونت اجتماعی در سپاه های استانی راه اندازی کرد که یکی از وظایف این معاونت کاهش آسیب های اجتماعی است.

ستایش نیا توضیح داد: از آنجایی که اولویت اول مقام معظم رهبری مبارزه با اعتیاد به ویژه در قشر جوان است مقرر شد در ۱۰ استان کشور سازمان بسیج با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اقدام به راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در این استان ها کند.

وی بیان داشت: هدف سپاه  از انجام این اقدام کمک به دستگاه های دولتی است نه اینکه در انجام کارهای آن ها دخالت کنیم همانگونه که در رسیدگی به بحران های کشور همچون سیل و زلزله یاری رسان دستگاه های دولتی است.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان تاکید کرد: سپاه به دنبال الگوسازی در جامعه است از این رو روش را برای درمان معتادین متجاهر در کشور برگزیده و امیدواریم که سایر دستگاه ها نیز با یک حرکت انقلابی در جهت کاهش این آسیب گام بردارند.

انتهای پیام/

 آرمان کرمان

ارسال نظرات