فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: معلمین عنصر حیاتی و اقتدار آفرین در مدارس آموزشی هستند که امیدواریم در روال کاری و در میدان عمل محیط آموزشی را مملو از خدا باوری و دین محوری در همه امور بکنند.
کد خبر: ۹۱۸۵۰۰۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار رجبی در دوره توانمندسازی شورای کانون طرح اعتلای بسیج فرهنگیان که صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار کرد: معلم و نقش آن در تعلیم و تربیت از مسایلی نیست که در آن کسی تردید روا دارد چرا که معلم از عوامل مهم تاثیرگذاردر امور تعلیم و تربیت می‌باشد.

سردار رجبی افزود: در نیرو‌های مسلح یک اصل به نام آمادگی رزم وجود دارد که اقتدار کشور را رقم زده است و همین اصل باید در سازمان آموزش و پرورش کشور هم صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: اگر امروز در حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی کسانی را داریم که برای کشو از جان خود می‌گذرند و اقتدار می‌آفریدنند به این دلیل است که درس انسانیت را از معلمینشان یاد گرفتند لذا اولین چیزی که برای آمادگی رزم در هر حوزه‌ای لازم است خدا باوری و خدا محوری در کار‌ها است.

وی گفت: مقرب‌ترین افراد به سپاه در زمان جنگ و بسیاری از فرماندهان نظامی که مبنای حضورشان به سپاه و جنگ آموزش و پرورش بود همین معلمین بودند که توانستند علاوه بر تربیت نیروی کار آمد در کنار نیرو‌های سپاهی در پیروزی این انقلاب دخیل باشند.

وی خطلاب به معلمین گفت: عنصر حیاتی و اقتدار آفرین در مدارس آموزشی ما معلمین هستند لذا ما از شما عزیزان انتظار داریم که در روال کاریتان و در میدان عمل محیط معلمی را مملو از خدا باوری، دین محوری در همه امور بکنید.


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان گفت: یک معلم با در نظر گرفتن شاخصه‌های اصلی در این حوزه باید سلامت این محیط را برای همه دانش آموزان رقم بزنید.


برای معلم تعهد و دلسوزی سلاحی موثر و کار آمد است


وی افزود:صلاح هر معلم در آموزش پرورش علم آن معلم است و با انتقال این علم به هر دانش آموز میتواند آینده خوب و سالمی را برای این مملکت رقم زد.


سردار رجبی گفت::در مرز‌های ما افرادی هستند که شب و روز و در سخت‌ترین شرایط برای مراقبت از کشورمان در کمین هستند و معلمین ما هم به تناسب و در شرایط‌های خاص باید به مانند همین مرزداران در مقابل دانش آموزان احساس مسوولیت کنند چرا که برای معلم تعهد و دلسوزی سلاحی موثر و کار آمد است.


وی عنوان کرد: معلمان باید رفتارهاى خود را به گونه اى انجام دهند که دانش آموزان آنان را به عنوان الگوى زندگى خود برگزینند. معلم با تخصصى که دارد، باید افراد را به گونه اى که هدف نظام آموزش است، تربیت کند.

سردار رجبی ادامه داد: توسعه و رشد مناسب علمی و اجتماعی زمانی محقق خواهد شد که توانایی‌های جامعه را بر اساس رویکرد تربیتی و فرهنگی بهبود بخشیده و به نقش مهم فرهنگی خود در این خصوص جامه عمل بپوشانیم.

وی در پایان با بیان اینکه شاخص‌های جنگ بر خلاف سالیان گذشته با تفاوت‌های چشمگیری همراه شده است، افزود: طی سال‌های اخیر دشمنان بر روی حوزه فرهنگ برنامه ریزی ویژه‌ای انجام داده و با استفاده از فرصت‌های مختلف به دنبال وارد آوردن آسیب به بدنه کشور به ویژه در بین نسل جوان که عمدتا دانش اموزان را شامل می‌شوند، هستند.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات