خبرهای داغ:
ماهانه در قزوین صورت می گیرد؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر 21 هزار و 507 خانوار که 34 هزار و 803 نفر را شامل می شود، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۱۸۵۰۰۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ؛ مجید مومنی خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) را در عرصه های مختلف دانست و بیان کرد: یکی از خدمات این نهاد پرداخت کمک معیشت به نیازمندان است که تمامی منابع این کمک از طریق منابع داخلی کمیته امداد تأمین می شود.
وی ادامه داد: براساس آخرین آمار 21 هزار و 507 خانوار که 34 هزار و 803 نفر را شامل می شود، از کمیته امداد استان قزوین کمک معیشت دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: خانواده های مددجو دارای مشکلات مختلفی هستند و باید گفت که یکی از بدیهی و عادی ترین نیاز آنها دریافت کمک معیشت است.
وی افزود: از نیازهای موثر و جدی نیازمندان که کمک در آن زمینه به ارتقای موثر و جدی زندگی نیازمندان منجر می شود، کمک های فرهنگی و اشتغال است.
مومنی عنوان کرد: وقتی خانواده های دارای درآمد نباشد، هیچ گاه به کمک های مقطعی به سوی زندگی پایدار حرکت نمی کند از این رو موضوع اشتغال زایی مددجویان رویکردی است که به طور جدی دنبال می شود.
وی تصریح کرد: خانواده با درآمد و استقلال مالی دارای عزت خواهد بود از این رو ایجاد اشتغال از طریق کمک به حضور مددجویان در عرصه های اشتغال و یا معرفی آنها به کارفرمایان جویای نیروی کار رویکردی است که برای فقرزدایی دنبال می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: برای این منظور بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظرگرفته شده که در صورت جذب مددجویان به آنها تعلق می گیرد.
وی توضیح داد: کمک فرهنگی گام دیگری است که برای رفع محرومیت و فقرزدایی پایدار دنبال می شود، اگر امکان تحصیل شایسته برای فرزندان نیازمندان فراهم شود، فقر در خانواده آنها باقی نمی ماند بلکه فرزندی که طعم تلخ فقر را چشیده است، با انگیزه و اعتقاد جدی تری برای حضور شایسته تر در جامعه اقدام می کند.
مومنی عرصه های کمک رسانی به نیازمندان را نیز گسترده دانست و گفت: همانطور که نیاز مددجویان متفاوت و متنوع است، عرصه های خدمت رسانی نیز متفاوت است از این رو کسی که توانایی بکارگیری نیروی کار را دارد می تواند برای اشتغال یک نیازمند گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: کمک به خرید کتب کمک آموزشی، کمک به تأمین هزینه کلاس های تقویتی، تأمین سیار نیازهای تحصیلی و کمک های از این دست گام هایی است که به ارتقای زندگی مددجویان کمک می کند.
وی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند کمک های خود را در سرفصل های مختلف از طریق کد #028*8877* به نیازمندان اهداء کنند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها