فرمانده سپاه ارومیه گفت: تحکیم روابط ایران و عراق را در اربعین حسینی شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۶۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کریم علی‌نژاد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بی‌تردید راهپیمایی و همایش بزرگ اربعین حسینی در کربلا، بستری برای نشان دادن اسلام ناب محمدی(ص) در سطح جهان است.

وی تصریح کرد: در کنگره بزرگ اربعین، عده بسیاری از دوستداران اهل بیت(ع) مثل موکب‌داران به صورت خالصانه برای نشان دادن حقانیت دین مبین اسلام زحمات فراوانی کشیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارومیه گفت: هم‌اکنون وضعیت عراق به گونه‌ای شده که دوستداران حسینی با لباس راحتی به کربلا مشرف شده و این حضور زائران از جمهوری اسلامی ایران، سبب تحکیم روابط ملت ایران و عراق شده، در حالی که در زمان صدام با یکدیگر دشمن بودند.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی در میان مسلمانان، انسجام آفریده است افزود: از سوی دیگر مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمنان در این خصوص هوشیار باشند چون دشمن استکباری، قبل، حین و پس از اربعین حسینی، شیطنت‌هایی انجام می‌دهد تا این همایش بزرگ به حاشیه کشیده و رسانه‌ای نشود.

علی‌نژاد اظهار کرد: از سوی دیگر ممکن است یک مسلمان نسبت به این مسئله بی‌توجهی کرده و به این همایش عبادی و سیاسی آسیب زند بنابراین امروز باید رسانه‌های ارزشی نسبت به همایش عظیم اربعین حسینی توجه بیشتری کرده و این رخداد بزرگ را به نحو شایسته پوشش رسانه‌ای دهند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید آسیب‌های احتمالی توسط زائران و موکبداران، شناسایی، یادآوری و از آن جلوگیری کرد تا دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارومیه در ادامه گفت: بی‌شک رسانه‌ها باید این حرکت عظیم جهانی را بازتاب گسترده داده و قدرت اسلام را در برابر دشمن نشان دهند و در این رابطه، یک عکس تاثیرگذار و هنرمندانه و یا یک نوشتن یک جمله کوتاه می‌تواند بسیار تاثیرگذار بوده و بی‌تردید ثواب آن کمتر از عبادت نیست.

وی افزود: حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا تنها یک سال زندگی کرد اما در این یک سال، تمامی اتفاقات صحنه عاشورا را با رفتار، گریه، جمله کوتاه و خطبه‌خوانی بازتاب داد.

علی‌نژاد به ثابت‌قدم ماندن در این راه از لحاظ فکری و اعتقادی تاکید کرد و گفت: از سوی دیگر باید برخی از بدعت‌ها از میان برداشته شود برای مثال برخی زائران دست و پای خود را در غل و زنجیر کشیده که مورد قبول هیچ بشری نیست.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه بیشترین نفوذ فرهنگی در راهپیمایی اربعین حسینی از آن جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: در سراسر مسیرهای پیاده‌روی، تصاویر و عکس‌های رهبران ایران مانند امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و نیز امام خامنه‌ای دیده شده و علاوه بر آن، تصویر سردار قاسم سلیمانی و پرچم‌های مقاومت کشورهای ایران، لبنان، یمن، سوریه و فلسطین در شهرهای مختلف عراق دیده شده که جای افتخار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارومیه بیان کرد: در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، زائران حضرت اباعبدالله(ع) مانند رودخانه خروشان و به صورت شبانه‌روزی از اتوبان بصره تا کربلا در رفت و آمد بودند و عشق خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر در مقابل تبلیغات سنگین استکبار تعلل شود، به خود ظلم کرده و بی‌تردید نیز اقتدار همیشگی برای جهان اسلام و شکست برای دشمنان استکباری خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات