خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین
خمسه گفت: در حال حاضر 300 تسهیلگر زنان روستایی در استان مشغول فعالیت هستند که این تسهیگران بعنوان شبکه عاملین ترویج در روستا، برنامه های مهارتی، حرفه ای و تخصصی را به بهره برداران منتقل می کنند.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۶۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: زنان روستایی در حوزه اشتغال روستایی و تولید کشاورزی نقش بسزایی دارند اما تاکنون جایگاه آنها کمتر دیده شده، بنابراین باید تلاش شود تا نقش زنان در جامعه پررنگ تر شود و در راستای ارتقای سطح تولید محصول سالم از زنان کار آفرین روستایی حمایت می شود.

وی گفت: زنان روستایی همواره به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشاورزی در کنار مردان مشغول به کار و فعالیت هستند و در تامین معیشت خانواده نقش بسزایی دارند.

خمسه با اشاره به بازدید معاون رییس جمهور از بانوان کارافرین روستایی استان خاطر نشان کرد : توانمندی و پتانسیل زنان روستایی استان در سطح کشورمثال زدنی است و در حال حاضر 300 تسهیلگر زنان روستایی در استان مشغول فعالیت هستند که این تسهیگران بعنوان شبکه عاملین ترویج در روستا و کارهای مهارتی، حرفه ای و تخصصی را به بهره برداران منتقل می کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و ارائه محصولات کشاورزی تاکنون 68 صندوق اعتباری خرد در سطح روستاهای استان راه انداز ی شده است.

خمسه خاطر نشان کرد: در حال حاضر استاندارد سازی محصولات کشاورزی در سه محصول تولیدی انگور، گوجه و سبزی تره استان انجام شده است و حمایت از زنان کارآفرین روستایی در راستای تولید محصولات سالم و همچنین تشویق و ترغیب بانوان برای تولید محصولات کشاورزی امری ضروری است.

وی افزود: اعتماد به بخش خصوصی باعث رشد و توسعه بخش کشاورزی می شود و در سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش شده تا بروکراسی اداری در راستای جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی کوتاه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم کیفیت تولید محصولات کشاورزی برای صادرات تاکید کرد و گفت : سهم تسهیلات نامحدود در بحث صادرات به استان قزوین تخصیص یافته و جزو معدود استانها در سطح کشور هستیم که از این تسهیلات در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده می کنیم.

خمسه یاد آور شد: استان قزوین کمترین استفاده از سموم و کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی را دارد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها