پیش‌بینی رگبار باران/ وقوع تند باد لحظه‌ای

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز شاهد رگبار پراکنده باران همراه با وزش تند باد لحظه‌ای در استان می باشیم.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۵۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، زهرا راستگو کارشناس هواشناسی استان بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در ساعات ظهر تا شب، شاهد رشد ابر در برخی نقاط، رگبار پراکنده باران، رعدو برق (گاهی شدید)، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود که این ناپایداری‌ها در برخی اوقات بر روی دریا نیز گسترش یابد و باعث وزش تندباد‌های لحظه‌ای و افزایش ناگهانی ارتفاع موج دریا شود.

کارشناس هواشناسی استان اضافه کرد: جهت باد تا فردا، متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی و در سواحل جنوبی، شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو بیان کرد: فردا در در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۷:۱۸ دقیقه، مد اول ساعت ۱۳:۲۱ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳:۵۸ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری، تحلیلی و اجتماعی سپاس

ارسال نظرات