معاون استاندار ایلام راه کار برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در ایلام را نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری این پدیده دانست و گفت: ۴۵ هزار نفر در ایلام حاشیه‌نشین هستند.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۲۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: استان ایلام با پدیده مزموم حاشیه‌نشینی روبه‌رو بوده و برای راهیابی به تسلط بر این پدیده نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری آن هستیم.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام 9 درصد جمعیت استان که جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر را تشکیل می‌دهد حاشیه‌نشینان هستند و این حجم از حاشیه‌نشینی استان را با مشکلات و معضلات متعددی روبه‌رو کرده است.

وی طلاق، اعتیاد و خودکشی را از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: بعد از طلاق، اعتیاد و خودکشی بیشترین مشکل در استان ایلام از آن حاشیه‌نشینان است که در شهرهای ایلام، آبدانان، دهلران و ایوان از رشد بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان ایلام دارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه اولویت وزارت کشور در ساماندهی به حاشیه‌نشینی شهرها است گفت:  در مراکز حاشیه‌ای شهرهای مورد بحث به دلیل عدم برخورداری مناسب از خدمات شهری، وضعیت نامطلوب و کیفیت پایین زندگی، یکی از چالش‌های اساسی شهرنشینی پایدار به حساب می آیند.

نوذری به راهکارهای عملی برای پیشگیری از حاشیه‌نشینی بیشتر در استان ایلام اشاره و افزود: توسعه صنعت گردشگری می‌تواند ضمن جذب گردشگر در مناطق روستائی و بومی از گسترش مهاجرت روستائیان به شهرها و همچنین پیشگیری از حاشیه‌نشینی و آسیب‌های متناظر آن در استان جلوگیری کند.

وی تحقق برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی را با ایجاد اشتغال و زندگی پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه نام برد و بیان کرد: برطرف کردن معضل حاشیه‌نشینی در ایلام نیازمند دقت به دلایل شکل‌گیری این پدیده است و کارشناسان و محققان و دستگاه‌های اجرایی استان به آن توجه کنند.

ارسال نظرات