مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان یک اتفاق بزرگ رسانه‌ای را برای یزد رقم زد.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۲۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد پهلوانیان؛ در واکنش به این سؤال که برخی معتقدند پخش زنده عزاداری‌ها از صداوسیما نتوانسته در معرفی فرهنگ عاشورا به جهانیان موفق باشد گفت: اینکه پخش زنده مراسم عزاداری امام حسین (ع) چقدر در آشنایی مردم دنیا بافرهنگ عاشور تأثیرگذار بوده نیازمند یک بررسی همه‌جانبه است چراکه برای جهانی کردن یک فرهنگ باید بخش‌های مختلفی هم در حوزه رسانه وهم غیر رسانه پای‌کار بیایند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد افزود:، اما امروزه نمی‌توان توجه و جلب افکار عمومی جهان به سمت مکتب عاشورا و امام حسین (ع) را انکار کرد و در حقیقت این اتفاق به کمک رسانه اتفاق افتاده است.

فراگیر شدن پیاده‌روی اربعین تحت تأثیر تلاش رسانه‌ای رقم خورده است

وی با اشاره به فرمود: ه مقام معظم رهبری که فرمودند: اربعین جهانی شده است گفت: سؤال من این است که جهانی‌شدن اربعین چگونه اتفاق افتاده است؟ سفر اربعین سابقه طولانی دارد و پایه‌گذار آن حضرت زینب (س) است، اما فراگیر شدن این پیاده‌روی و حضور این سیل جمعیت و چنین نظم و نذری که در دنیا بی‌نظیر بوده و بزرگ‌ترین تجمع عبادی بشریت را رقم‌زده است که حتی در ایام حج هم از آن سراغ نداریم نتیجه چیست؟ قطعاً بخشی از این اتفاق بزرگ تحت تأثیر تلاش رسانه‌ای رقم خورده است.

پهلوانیان با اشاره به تأثیرات رسانه‌ها در زندگی مردم ابراز داشت: امروز شبکه یزد تنها مختص جغرافیای استان نیست بلکه مخاطبین آن کشوری و جهانی هستند و گواه این ادعا سیل پیامک‌ها و تلفن‌هایی است که از سراسر ایران و دنیا به مرکز می‌شود البته امروزه معنای رسانه تنها صداوسیما نیست و شبکه‌های اجتماعی نیز ابزار رسانه‌ای قوی هستند که ما نیز چند سالی است از آن بهره می‌بریم و امسال به‌صورت ویژه از آن استفاده کردیم.

رئیس بزرگ‌ترین رسانه استان خاطرنشان کرد: معتقدم فرهنگ عاشورا را باید در طول سال تبلیغ و ترویج کرد و ایام محرم و صفر ایام عزاداری است هرچند عزاداری مبتنی بر فرهنگ حسینی نیز می‌تواند تأثیرات مؤثری در معرفی فرهنگ عاشورا داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس پیر غلامان حسینی در یزد ابراز داشت: علی‌رغم اینکه زمانی که میزبانی هفدهمین دوره اجلاس پیر غلامان به یزد واگذار شد وضعیت مدیریت استان بلاتکلیف بود، اما پس از انتخاب دکتر طالبی به‌عنوان استاندار ایشان در جلسه‌ای خیلی جدی و مصمم گفتند این اجلاس را به شکلی که تاکنون برگزار نشده برگزار می‌کنیم و چنین هم شد.

پهلوانیان ادامه داد: میزبانی شایسته یزدی‌ها از پیر غلامان حسینی نتیجه لطف خداوند و عنایت امام حسین (ع)، رحمات و همدلی همه مسئولان به‌ویژه امام‌جمعه و استاندار محترم و همراهی مردم بود.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم استقبال رسمی از پیر غلامان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد ابراز داشت: این مراسم برای اولین بار در یزد اجرا شد که کم‌نظیر بود و مهمان‌نوازی بی‌نظیر یزدی‌ها و انعکاس این رویداد مهم که شامل پخش زنده مراسم از شبکه‌های ملی و همچنین تولید مستندات فاخر بوده یک اتفاق بزرگ برای یزد ازنظر رسانه‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای یزد در پایان حضور پیر غلامان در یزد را ارزشمند توصیف کرد و گفت: حضور ۷۵۰ پیر غلام از سراسر کشور و ۲۹ کشور دنیا فرصت بی‌نظیری را برای یزد رقم زد و درواقع ۷۵۰ رسانه و پیام‌رسان فرهنگ عزاداری یزد را به استان‌ها و کشور‌های دیگر مخابره کردند.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات