در بین بانوان بافقی مطرح شد:

وظایف خانواده در اهمیت به تکالیف عبادی فرزندان

مراسم عزاداری هفته اول ماه صفر با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده مبلغ و استاد حوزه در بین بانوان بافقی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۱۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست فاطمه دهقانزاده ضمن تسلیت ایام سوگواری ائمه اطهار (علیهم السلام) گفت: هرکاری انسان انجام می‌دهد باید در راستای امور دینی باشد وقتی در این راستا قدم بردارد تمام کارهایش درست می‌شود، چون خدا می‌گوید دینت را درست کن مابقی کار‌ها با من! اینکه انسان مراقب وضو ونمازش باشد و زمان به تکلیف رسیدن دختر و پسرش را بداند و به تمام این‌ها رسیدگی کند بقیه امورش حل می‌شود.
وی افزود: امام حسین (ع) در ظهر عاشورا برای اشاره به اهمیت نماز و الگوی عملی برای شیعه با اینکه می‌توانستند در خیمه نماز بخوانند ازخیمه بیرون آمدند تا به یارانشان نشان بدهند نماز از واجبات هر انسان مسلمان است و باید در اصلاح نمازش کوشا باشد، وقتی دختر خانمی به سن تکلیف می‌رسد باید منِ مادر به بچه ام بپردازم و به نماز خواندنش اهمیت بدهم نگویم حالا امسال کوچک است و از نماز خوندن چیزی متوجه نمی‌شود، باید به فرزندم یاد بدهم وقتی می‌خواهد نماز بخواند باید اول وضو بگیرد، نیت کند و اینکه در هنگام نماز خواندن باید آرامش داشته باشد.
این مبلغ حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ما هر ساله برای امام حسین (ع) مراسم می‌گیریم عزاداری می‌کنیم چرا از ۳۱۳ یار آقا نشدیم؟ هرچه در این دنیا بکاریم آن دنیا برداشت می‌کنیم پس باید در جمع آوری عبادات کوشا باشیم به گونه‌ای نباشد که فقط در مقابل کسی خودمان را نشان بدهیم و در اصطلاح ریاکاری کنیم، انسان در حال احتضار و رو به قبله پرده از جلوی چشمش کنار می‌رود که در آن لحظات باید به این سه چیز اهمیت بدهیم و آن سه چیز مقابل چشم است: مال، فرزند و اعمال، که به هرکدام باید به طور جداگانه رسیدگی شود.
در پایان نشست به سه ساله‌های مجلس مقنعه و جوراب تبرکی تقدیم شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار