خبرهای داغ:

سرداری که به بسیجی بودنش افتخار می کرد

سردار محمد باقر کیانی مدتی پس از جنگ به علت شایستگی های بسیاری که از خود نشان دادند به جمع مدافعان برون مرزی (سپاه قدس) پیوست و سال ها در لبنان ؛ سوریه و عراق در کنار رزمندگان مدافع اسلام ناب محمدی خدمت خالصانه داشت
کد خبر: ۹۱۸۴۸۹۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان / محمدباقر کیانی از فرمانده هان و رزمندگان گردان سلمان ، جانباز دفاع مقدس و برادر شهید حمیدرضا کیانی بود این مجاهد فی سبیل الله که عمر پر برکت خویش را در سایه سار قرآن و اهل بیت علیهم السلام به مجاهدت خالصانه در جبهه های نور و پس از آن در سنگرهای گوناگون از جمله فرماندهی محور غرب سپری و همواره در قامت یک فرمانده خردمند، هوشمند و شجاع با نقش آفرینی های برجسته در عرصه‌های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام، بر مسیر نورانی جهاد و ش.هادت و ولایت پای فشرد و سرانجام نیز با ردای مقدس جانبازی دوران مجاهدت و با داشتن دغدغه‌ های زلال و مقدسی همچون دغدغه اسلام، انقلاب، امام و رهبری، به قصد زیارت اباعبدالله (ع) و شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته بود بر اثر سانحه تصادف در این کشور به دیدار حضرت حق شتافت.
پیکر مطهر این جانباز قرار است پس از انتقال به ایران با حضور مردم شهیدپرور شهرستان بر روی دستان همرزمانش در کنار برادران شهیدش واقع در قطعه شهدای کلگه جای گیرد.
در همین ارتباط جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی بیشتر با این سردار دلاور جبهه های حق علیه باطل به سراغ همرزم و دوست ایشان رزمنده دلاور علیرضا عالیپور رفتیم و به گفت وگو با وی پرداختیم .
جناب آقای علیرضا عالیپور همرزم و دوست مرحوم جانباز سردار محمدباقر کیانی و ماز مدافعین حرم بی بی زینب (س ) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان
اظهار کرد: سردار محمد باقر کیانی در خانواده ای مومن و حزب الهی به دنیا آمد و رشد یافتند ،و در راه حفظ آرمانهای امام راحل دو برادر شهید قدیم انقلاب کردند.
عالیپور ادامه داد: وی تقریبا در سن سیزده سالگی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و مدت ها در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و در عملیات هایی همچون ریشن عراق ؛ کربلای پنج و چند عملیات دیگر شرکت کرد.
این مدافع حرم گفت : سردار محمد باقر کیانی مدتی پس از جنگ به علت شایستگی های بسیاری که از خود نشان دادند به جمع مدافعان برون مرزی (سپاه قدس) پیوست و سال ها در لبنان ؛ سوریه و عراق در کنار رزمندگان مدافع اسلام ناب محمدی خدمت خالصانه داشت.
علیرضا عالیپورعنوان کرد: سردار سعی می کرد گمنام باشد و در خلوت تنهایی های خود با همرزمان شهیدش همراز بود.

وی به بخشی از خصوصیات اخلاقی سردار کیانی اشاره کرد و توضیح داد: تلاوت قران بسیار می کرد و خدمت خالصانه به خانواده داشت به پدر و مادر مرحومش عشق می ورزید
و احترام خاصی برای پدر گرامیش قائل بود و همیشه ضمن سرکشی به پدر بزرگوارش در مسجد سلیمان دست بوس پدر نیز بود البته ناگفته نماند در حال حاضر مرحوم کیانی دارای همسر و دوفرزند پسر ودختر است که هردو تحصیلکرده و ازدواج کردند.
همرزم سردار محمد باقر کیانی افزود: این مدافع حرم و وطن به علت حضور در میادین جنگ و دفاع مقدس دچار ضایعات تنفسی ؛ ریوی و حتی قلبی شده بود جانبازی وی محرزشده است و پرونده جانبازی اش در بنیاد جانبازان مسجد سلیمان موجود است اما پیگیری خاصی در این زمینه نمی کرد می گفت کار برای رضای خدا بود.

وی اظهار کرد: بسیار خوش اخلاق بود و
غمخوارهمرزمانش بود احترام خاصی برای خانواده شهدا قائل بود و سعی می کرد در حد توان به وضعیت آن ها سرکشی کند به شهید بهنام محمدی هم علاقه خاصی داشت.
این مدافع حرم در خاتمه افزود : مرحوم محمد باقر کیانی نشان و حکم سرداری رو مدتها پیش گرفته بود ولی این مسئله را به کسی نگفت همیشه می گفت من افتخارم این است که بسیجی هستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها