گردآوری آثار و خاطرات 52 شهید جهت مستندسازی

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار داشت: ۵۲ شهید شناسایی شده اند که آثار و خاطرات آنها جهت مستندسازی زندگی آنها گردآوری شده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۹۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، احمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان شامگاه در نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود:  اطلاعات لازم برای ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان جمع آوری شده که تاکنون دو جلد آن به چاپ رسیده و ۲۲۰۰ وصیتنامه شهید جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۲ شهید شناسایی شده اند که آثار و خاطرات آنها جهت مستندسازی زندگی آنها گردآوری شده است.

استاندار کرمان هم در این نشست خبر از برگزاری همایش علمی برای توسعه امر ایثار اجتماعی با محوریت دانشگاه شهید باهنر کرمان در پاییز سال آینده خبر داد.

 محمدجواد فدائی افزود: انتخاب عناوین این همایش نیز باید به راهکارهای علمی و اجرایی منجر شوند، لذا کارگروه انتخاب عناوین با حضور افراد صاحب نظر تشکیل گردد که با ارسال آنها به سایر دانشگاه ها، کارهای تحقیقاتی هم به موازات همایش داشته باشیم.

وی بر تدوین برنامه‌های اجرایی و کاربردی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و ادامه داد: نیازمند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تاثیرگذار در این حوزه هستیم.

استاندار کرمان همچنین به تهیه مستند زندگی شهید حاج علی محمدی پور فرمانده گردان رفسنجان و شهید عظیمی از شهدای مدافع حرم اشاره داشت و گفت: با همکاری صدا و سیما، این مستندها تا ۴ ماه آینده تهیه خواهند شد.

فدائی از چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان کرمان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار