مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران در آمد

مردم نهاد بودن کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران یک حرکت ارزشمند و انقلابی است

خبرگزاری بسیج: مدیرعامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران در نشستی با سردار سرتیپ پاسدارحسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۷۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران ، محمد فتحی مدیرعامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران به همراه محمد ترکاشوند سرپرست معاونت اجرایی و هادی بلالی سرپرست روابط عمومی و ارتباطات کانون طی نشستی با سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها و اهداف کانون گفت: این کانون تمام ظرفیت و توانایی خود را در جهت حفظ و نهادینه کردن فرهنگ گرانبهای ایثار و شهادت بکار خواهد گرفت.

فتحی در ادامه بیان کرد:  این کانون، اولین کانون در حوزه آموزش و پرورش بعد از گذشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی است که با مجوز رسمی وزارت کشور، همزمان با گام دوم انقلاب، آغاز به کار کرده است و فرزندان شهداء ، جانبازان، ایثارگران و فرهنگیان کشور می توانند در این کانون عضو بوده و میراث داران این نظام و مرز و بوم باشند.

مدیرعامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران در ادامه گفت: این کانون با توجه به ظرفیت های موجود می تواند در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی، تسهیلات بانکی، جذب و توسعه سرمایه انسانی، برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری، آموزشی و پژوهشی، آسیب های اجتماعی و مشاوره خانواده، رسانه و فضای مجازی، تولیدات سمعی و بصری و …  فعالیت و پیشرفت کند.

سردار حسین دقیقی ضمن ابراز خرسندی از تاسیس و تشکیل این کانون اظهار کرد: مردم نهاد بودن این کانون با وجود فرزندان شهدا و ایثاگران و از خانواده فرهنگیان یک حرکت ارزشمند و انقلابی است.

وی افزود: قشر فرهنگی و معلمین نقش ممتاز و بی نظیری در شکل گیری انقلاب و پیروزی دفاع مقدس ایفا کردند و معلمان نیز به عنوان قشری از جامعه در کنار دیگر اقشار در عرصه دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و نه فقط در کلاس درس، بلکه در صحنه نبرد و زندگی، درس عملی از خودگذشتگی و ایثار نشان دادند.

وی افزود: بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس از اقشار فرهنگی و معلم بودند که  با قلم علم و ایمان و رشادت در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی کار فرماندهی و مدیریت را عهده دار بودند.

نقش دانش آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مثال زدنی بوده و خیل عظیم شهدای دانش آموز خود گواه بر این موضوع است که جوانان این خاک با حضور در سنگر مقاومت و ایثار الگویی ناب برای قشر نوجوان و جوان در حال حاضر به شمار میروند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: ولایی بودن کانون یکی از ارکان انقلابی و جهادی این مجموعه است، که در زمان دفاع مقدس نیز حضرت امام خمینی (ره) رهبری و هدایتگر این انقلاب و دفاع مقدس بود.

سردار دقیقی روحیه جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیر را لازمه کار در این عرصه مقدس و ارزشمند دانست و حضور در این عرصه ها را توفیقی از جانب خداوند بیان کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان نشست به عضویت کانون فرهنگیان شاهد و ایثاگران در آمد و عضویت در این کانون را افتخار خود نیز دانست.

 

ارسال نظرات