به همت نگارخانه و آموزشگاه آذرستان زرند

گشایش نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی «نی نوای نی» در زرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : بمنظور پاسداشت هفته خوشنویسی و به همت نگارخانه و آموزشگاه آذرستان،مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی نی نوای باحضور تنی چند از مسئولین شهرستان، بوستان شهید زرند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۷۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
گشایش نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی «نی نوای نی» در زرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: بمنظور پاسداشت هفته خوشنویسی برنامه‌ی نی نوای نی به همت نگارخانه و آموزشگاه آذرستان، مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی نی نوای باحضور مهندس صادق زاده فرماندار وتنی چند از مسئولین اجرائی شهرستان، هنرمندان، دانش آموزان و علاقه‌مندان به این هنر اصیل اسلامی در محل پارک شهید زرند برگزار شد.

در این نمایشگاه ۱۰ اثر خوشنویسی و تذهیب و آثار بداهه نویسی خوشنویسی با موضوع اربعین به معرض نمایش و کارگاه آموزشی خط تحریری و هنر‌های جنبی خوشنویسی و نقاشی خط نیز دایر گردید.

“مهندس علی صادق زاده” فرماندار زرند در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: خوشنویسی در زرند از جایگاه بالایی برخوردار می‌باشد و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به ارتقاء جایگاه و فرهنگ سازی این هنر ارزشمند کمک می‌کند.
وی با اعلام اینکه خوشنویسان زرندی در سطح کشور و استان در مسابقات خوشنویسی رتبه‌ها خوبی را کسب کرده اند، گفت: در شهرستان زرند اساتید خوشنویسی برجسته‌ای فعالیت می‌کنند که باید از این اساتید حمایت شود.

در حاشیه افتتاح این برنامه هنری رحیم سیف الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند هدف از برگزاری اینگونه برنامه‌ها را ترویج خط ملی در فرهنگ عمومی و استفاده در کاربرد‌های روزمره و معطوف کردن نگاه عموم مردم و مسئولین به این هنر اصیل اسلامی برشمرد.

وی افزود هنر خوشنویسی قدمتی بیش از هزار سال در کشورما دارد که از غنی‌ترین دستاورد‌های ایران اسلامی بشمار میرودو انجمن خوشنویسان سالهاست در راستای تعالی این هنر اصیل کوشیده است تا توانسته نقش موثری در ترویج مفاهیم عالی انسانی ایفا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند خلاقیت هنرمندان زرندی در هنر‌های تجسمی را ستودنی دانست و افزود:انجمن خوشنویسی شهرستان زرند یکی از فعالترین انجمن‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نگاه واقع بینانه به فعالیت‌های هنری دارد و باید همواره اینگونه فعالیت‌ها از حمایت مسئولین برخوردار باشد تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
                                                                                                                                            خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی
ارسال نظرات